کاهش قیمت دلار و تتر تا کجا ادامه دارد؟ (24 مهر 1402)

تتر

بررسی‌ها از صرافی‌ها و بازار نشان‌دهنده آن است که شور بازار ارز فروکش کرده و تعداد خریداران کاهش یافته است. این کاهش سطح تقاضا باعث شده، قیمت هر تتر در محدوده کانال ۵۱هزار وارد شود.

دلیل روند کاهشی نرخ دلار و تتر چیست؟

به عقیده بسیاری از تحلیلگران در ابتدای هفته‌ پیش، همزمان با آغاز افزایش تنش و درگیری در خاورمیانه، احتمالاتی مبنی بر گسترش جنگ در کل منطقه مطرح شد، و جوی جدیدی بر افزایش نرخ ارز ایجاد کرد که به تبع آن قیمت دلار و تتر افزایش یافت.

اما با خبر عدم دخالت ایران در این درگیری‌ها سطح انتظارات فروکش کرده و نرخ ارز کاهش یافت. با اینحال بازار‌های جهانی با تداوم تنش‌ها مثل افزایش شدید قیمت جهانی طلا به این درگیری‌ها واکنش نشان می‌دهند. تحلیلگران بر این باورند که تداوم روند کاهشی اسکناس آمریکایی ناشی از وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور و همچنین کمرنگ شدن انتظارات تورمی فعالان بازار است. در نتیجه علت عدم کشش نرخ‌ها نسبت به افزایش قیمت را می‌توان عرضه دلار توسط بانک مرکزی دانست.



 قیمت تتر در راستای روند کاهشی خود در روز‌های گذشته به کانال ۵۱ هزار تومانی رسیده است و در صرافی‌ها در محدوده این کانال معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال قیمت تتر

همانطور که در تحلیل قبلی در رابط با بررسی افزایش قیمت دلار و تتر ذکر شده بود، قیمت تتر نتوانست بیش از 54450 تومان افزایش یابد. و پس از انتشار خبرهای مثبت در رابطه عدم دخالت ایران، تا محدوده 51000 تومان کاهش یافته است. اما روند پر قدرت افزایشی و ادامه تنش‌ها و درگیری های منطقه می‌تواند قیمت تتر را همچنان بالای 50500 تومان نگه دارد. در صورتی که از محدوده قیمت 50500 تومان خریدارها وارد بازار شوند، می‌توانند قیمت را به کانال 52000 تومان بازگردانند. در غیر این‌صورت ثبات قیمتی که در چند ماه اخیر شاهد آن بودیم، ادامه خواهد داشت.

نمودار روزانه قیمت تتر به تومان
نمودار روزانه قیمت تتر به تومان

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.