بررسی صرافی بلم (Belem)؛ آیا با یک پروژه کلاهبرداری طرفیم؟

دنیای ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و عدم کنترل توسط دولت بستر راحت‌تری برای کلاهبرداران فراهم کرده است. همه روزه از گوشه و کنار اخباری مبنی بر وقوع یک کلاهبرداری و به سرقت رفتن دارایی‌های کاربران منتشر می‌شود.


آپدیت سه‌شنبه 16 اسفند؛ صرافی‌ نوبیتکس اعلام کرد نقل و انتقالات از صرافی بلم را مسدود می‌کند. صرافی پینگی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مبدا و مقصد تمام تراکنش‌های سایت باید قانونی و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین قوانین بین‌المللی باشد.


صرافی بلم (Belem) یکی از پروژه‌هایی است که اخیرا سر و صدای زیادی به پا کرده است و زمزمه‌های کلاهبردار بودن آن بر سر زبان‌هاست. بیاید این پروژه را موشکافی کنیم و صحت این شایعه را بررسی کنیم.


موارد مهم مقاله:

به نظر ما در توکن باز سایت بلم به ۴ دلیل زیر کلاهبرداری است:

  • صرافی Belem کاربران ایرانی احراز هویت می‌کند و واریز و برداشت ریالی دارد – یک علامت هشدار
  • صرافی بلم مجوز قانونی فعالیت ندارد – یک پرچم قرمز
  • هویت گرداندگان و بنیان‌گذاران مشخص نیست- یک پرچم قرمز
  • صرافی بلم ادعای سودهای بالا و تضمین شده دارد- یک پرچم قرمز
  • برای برداشت‌ها محدودیت گذاشته است -یک پرچم قرمز

صرافی Belem چیست؟

صرافی بلم (Belem.cc) خود را یک پلتفرم خدمات اطلاعات بلاک‌چین بین‌المللی معرفی می‌کند. بلم ماموریت خود را ساخت یک پلتفرم خدمات اطلاعاتی با کیفیت بالا در بلاکچین می‌داند. سایت belem ادعا می‌کند شعبه‌هایی در ایالات متحده، کانادا، سنگاپور، کره جنوبی، ویتنام، فیلیپین، امارات متحده عربی، ژاپن، مصر، ترکیه، اندونزی و تایوان راه‌اندازی دارد. اما اینها ادعاهای belem است. صرفا ادعا! اما واقعیت چیست؟

صرافی belem یک پلتفرم سرمایه‌گذاری تنظیم نشده و بی مجوز است. درست مانند Forexstackprofit.com که چندی پیش از دسترس خارج شد و سرمایه کاربران خود را به باد داد. مشکل پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری فاقد مجوز این است که قابل اعتماد نیستند و هر زمان که بخواهند بدون اطلاع کاربران از دسترس خارج می‌شوند. در ادامه صرافی بلم را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم.


در دام کلاهبرداران نیفتید؛ ۵ راه شناسایی طرح‌ های پانزی ارزهای دیجیتال


ابتدا بیاید ببینیم با چه روش‌هایی می‌توان اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال یا کلا هر پروژه در دنیای کریپتو را بررسی کرد.

آیا پروژه بلم (Belem) کلاهبرداری است؟

بر اساس تحقیقی از سایت کریپتو ادونجر (cryptoadventure) پروژه‌های کلاهبرداری ۵ ویژگی مشترک دارند:

  • عدم شفافیت: یک پروژه کریپتو کلاهبرداری اغلب در مورد اهداف و برنامه‌های آینده‌اش گنگ است. معمولا هم وایت پیپر ندارند. اگر هم داشته باشند کپی از یک وایت پیپر دیگر است یا جزئيات فنی ندارد. علاوه بر این، تیم پشت پروژه ممکن است ساختگی باشند یا خود را معرفی نکنند و به راحتی نتوان اعتبار آن‌ها را تایید کرد. بلم نه آدرس پستی ندارد نه شماره تلفن نه مشخص است توسط چه کسی اداره می‌شود. اطلاعات کاربران را هم از تلگرام واتساپ دریافت می‌کند!
  • وعده‌های غیرواقعی: یک پروژه ارزدیجیتال کلاهبرداری به سرمایه‌گذاران وعده بازدهی بالایی از سرمایه‌گذاری در یک دوره کوتاه مدت می‌دهد و معمولا هیچ توضیح یا توجیهی برای نحوه برنامه‌ریزی آنها برای دستیابی به این بازده ارائه نمی‌کند. از ما به شما نصیحت؛ همیشه به دیده شک به این وعده‌ها بنگرید! belem ادعا می‌کند سرمایه کاربران را در یک ماه دوبرابر می‌کند!
  • نداشتن محصول کارآمد: یک پروژه رمزارزی فیک احتمالا یک وب سایت پر زرق و برق، شعارها و بنرهای بازاریابی دارد و معمولا هم در رسانه‌های اجتماعی سر و صدا به راه می‌اندازد. اما در واقع محصول و کاربرد خاصی ندارد که می‌تواند از عمر کوتاه پروژه یا کلاهبرداری بودن آن باشد. بلم هیچ محصولی ندارد!!!
  • پروژه‌های Copycat: یک پروژه رمزارزی کلاهبرداری ممکن است کپی‌برداری از یک پروژه قانونی باشد که اغلب از نام، لوگو، وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی مشابه استفاده کند. این کار برای سردرگمی سرمایه‌گذاران و مشروع جلوه دادن این پروژه انجام می‌شود.
  • عدم مشارکت جامعه: یک پروژه کریپتو سالم و خوب معمولا دارای یک جامعه فعال از سرمایه‌گذاران و حامیان است که در بحث‌های مربوط به پروژه شرکت می‌کنند. از طرف دیگر، یک پروژه کریپتو کلاهبرداری ممکن است یک انجمن کوچک یا غیرقابل استفاده یا یک جامعه ساختگی باشد که برای تبلیغ پروژه در رسانه‌های اجتماعی پول دریافت می‌کنند. در مورد صرافی belem کانال‌های مشکوک با گردانندگان ناشناس به طور مداوم در حال تبلیغ و پروموت سایت بلم هستند. برخی از وعده‌های آن‌ها عبارت است از:

– داشتن تاییدیه MSB ایالت متحده که با جستجو در سایت میفهمیم دروغ است!

-پشتیبانی آنلاین در تلگرام و واتساپ؛ belem اطلاعات حساب مشتریان خود را از طریق تلگرام یا واتساپ دریافت می‌کند! عجب!

-امکان شارژ و برداشت از حساب با تتر/اتریوم/ بیت کوین و تومان. وات؟ تومان؟ همین یک مورد لازم است تا نتوانیم به این سایت اعتماد کنیم. مجوز واریز و برداشت ریالی به کسب وکارهای ایرانی هم به سختی داده می‌شود چه برسد به پلتفرم‌های خارجی.

-امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی: با وضعیت تحریم‌های فعلی این گزینه هم مشکوک است.

-امکان زیرمجموعه گیری (کلا این کلمه زیرمجموعه‌گیری رو هر جا دیدین فرار کنین!)

-معرفی ارزهای جدید؛ هر ۳۰ روز یکبار بلم به شما ارز جدید معرفی می‌کند و برای شما سود قطعی بالای ۳۰ درصد تضمین می‌کند.!!! (در بازار رمزارز حتی ساتوشی ناکاموتو هم از آینده خبر ندارد که وعده سود تضمینی بدهد!)

در زیر تبلیغ یکی از سرشاخه‌های تبلیغات سایت بلم را می‌بینید:

تبلیغات سرشاخه‌های بلم

تبلیغات سرشاخه‌های بلم منبع: میهن سیگنال

آیا صرافی بلم (Belem) قانونی است؟

صرافی بلم قوانین و مقررات خود را از صرافی هوبی کپی برداری کرده است. این در حالی است که تا چندی پیش کلا بخشی به نام قوانین و مقررات نداشت و احتمالا آنقدر برای این موضوع مورد انتقاد قرار گرفت تا این بخش را اضافه کرد. آن هم با کپی کردن از یک پلتفرم دیگر. یعنی حتی به خود زحمت تحقیق در مورد قوانین و مقررات را هم ندادند چه برسد به اینکه به آن اهمیت بدهند. (پس نمی‌توان انتظار داشت پایبند قوانین باشند!)


پیشنهاد نویسنده: آیا پروژه کریپتو جی پی تی (CryptoGPT) کلاهبرداری است؟


تجربه کاربران از سایت بلم

با مراجه به سایت تراست پیلوت (Trust Pilot) یک موضوع عجیب صفر و صدی بودن نظرات است. کاربران دو دسته هستند. یا ۱۰۰ درصد در حال تمجید و ستایش هستند (که مشخص است تطمیع می‌شوند) یا از کلاهبرداری و از دست رفتن پولشان حرف می‌زنند. به تصویر زیر دقت کنید. کسی که تعریف کرده آقای وحید لطفی است و ادعای ایرانی بودن سایت بلم را تایید می‌کند! تا یادمان نرفته بگویم زبان اصلی belem.cc فارسی است (وطنم پاره تنم!)

نظرات کاربران در مورد صرافی بلم (Belem)
نظرات کاربران در مورد صرافی بلم (Belem) منبع: تراست پیلوت

تصویر زیر نیز از بخش نظرات همین مقاله تهیه شده است و تجربه یکی از کاربران توکن باز از کار با صرافی بلم را بازگو می‌کند:

تجربه یکی از کاربران توکن باز از کار با صرافی بلم
تجربه یکی از کاربران توکن باز از کار با صرافی بلم منبع: توکن باز

نظر کارشناسان کلاهبرداری در مورد صرافی بلم (Belem)

وب سایت اسکم ادوایسر (Scamadviser) نیز که کلا فعالیتش در حوزه بررسی کلاهبرداری بودن پروژه‌هاست درجه اعتمادپذیری بلم را ۳۷ از ۱۰۰ عنوان کرده است (در سایت دیگری به نام scam-detector امتیاز بلم ۰.۹ از ۱۰۰ است!). کارشناسان این سایت در مورد belem.cc نوشتند:

ما از چند نقطه نظر که به صورت آنلاین تونستیم بررسی و پیدا کنیم (مثل بررسی در سایت‌های دیگر، گزارش‌های فیشینگ و داده‌های عمومی مانند آدرس شرکت و سرور)، معتقدیم بلم کلاهبرداریه.

امتیاز سایت اسکم ادوایسر به صرافی بلم
امتیاز سایت اسکم ادوایسر به صرافی بلم

موارد مشکوک در مورد صرافی بلم

سایت اسکم ادوایسر نکات مثبت و منفی belem را به شرح زیر اعلام کرد:

نکات مثبت صرافی بلم:

  • گواهی SSL معتبر است
  • این وب سایت طبق DNSFilter ایمن است
  • طبق Flashstart این وب سایت حاوی فیشینگ یا بدافزار نیست.
  • آدرس ایمیل کانفیگ شده است.

نکات منفی صرافی بلم:

  • صاحب وب سایت از سرویسی برای پنهان کردن هویت خود در WHOIS استفاده می‌کند.
  • طبق گفته Tranco این سایت دارای رتبه الکسا پایینی است.
  • این وب سایت ممکن است خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال پرریسک را ارائه دهد.
  • بلم اطلاعات تماس و آدرس پستی ندارد.
  • belem فروشگاه اینترنتی روش‌های پرداخت ناشناس را ارائه می‌دهد.
  • صرافی بلم نقدهای منفی زیادی دریافت کرده است.
  • belem بسیار جوان است و تازه راه‌اندازی شده است (۱۱ ژوئن ۲۰۲۲ مصادف با ۲۱ خرداد ۱۴۰۱).
  • بلم توسط APIVoid که یک سرویس امنیتی است قابل شناسایی نیست.
  • نداشتن اکانت لینکدین
  • عدم لیست شدن بلم در سایت‌های کوین مارکت کپ و کوین گکو

اگر دنبال یک صرافی ارز دیجیتال معتبر می‌گردید می‌توانید با کمک توکن باز صرافی‌های مختلف را بررسی و تحلیل کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید:

تحلیل و بررسی صرافی‌های داخلی


جمع‌بندی

دنیای ارزهای دیجیتال به خودی خود ذاتا با ریسک همراه است و اگر قصد سود گرفتن از این بازار را دارید بهتر است سراغ پروژه‌های مشکوک نروید. در سایت نی نی سایت کاربرانی که تجربه فعالیت در سایت بلم را داشتند اکثرا گفته بودند حدس می‌زنند که belem.cc کلاهبرداری است اما چون پروژه در ابتدای راه است فعلا سود می‌دهد!. به نظر ما سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اینچنینی کاملا قمار است. با توجه به زمزمه‌های کلاهبرداری بودن سایت بلم که روز به روز توسط وب سایت‌های معتبر مختلفی پوشش داده می‌شود بعید نیست به زودی بلم دمش را روی کولش بگذارد و دِ برو!. با سرمایه زندگی خود قمار نکنید!

سوالات متداول در مورد پروژه بلم (belem)

آیا پروژه بلم (belem) کلاهبرداری است؟

  • به دلیل عدم شفافیت پروژه، نداشتن مجوز قانونی، وعده سودهای عجیب و بسیاری از موارد دیگر به نظر توکن باز بلم یک پروژه کلاهبرداری است.

آیا پروژه بلم ایرانی است؟

  • با توجه به زبان اصلی سایت که فارسی است! احراز هویت راحت کاربران و پشتیبانی از واریز و برداشت ریالی به احتمال زیاد بله بلم ایرانی است!

31 دیدگاه روشن بررسی صرافی بلم (Belem)؛ آیا با یک پروژه کلاهبرداری طرفیم؟

  • متاسفانه ما هم مال باخته ایم

  • سلام دوستان همه این سایت‌ها برای خودشان درآمد درست می‌کنند ۹۹ درصد به این فکر هستند چطوری تقلب کنند پس شما هم زرنگ باشید همکاری نکنید

  • خدا ازشون نگذره *** زندگیم خراب کردن

  • الان که پول ما را خوردند چکار کنیم راه چاره چیست داروندارمان به باد رفت

  • سلام همه چیزهایی که کامنت گذاشتن کاملا درسته توروخدا وسوسه نشید اصلا از این کارا نکنید بلم پول هراران نفر رو خورده و پس هم نمیدهبلم واقعا کلاه بداریه من و تمام اعضای خانوادا پولمون رفت😔

  • دوستان فقط یه کلام ، به فنا رفتیم،
    لطفا برید شکایت کنید ، درسته خبری نمیشه ولی اسم بلم میره توی لیست سیاه که دولت شاید پیگیرش شد،
    یه شکایت هم از امید فروهر بکنید اما شاید اسمش فیک بود
    خدایا حق مردم خوردن نداره، خدایا جان مادرت به داد مردم ایران برس، خدایا شیر مادرت کمک

  • به . . . .صرافی بلم دوباره کلاهبرداری بزرگ خود را در اردیبهشت 1402 انجام داد و تکام سرمایه های مردم را مسدود کرد و اجازه برداشت نمیده . یه مترسکی به نام کریستال لی معرفی کردند که کاملا معلومه یک هویت جعلی است.

  • دوستان هرکس کاری می‌کند با عقل چرا آنهمه پول گذاشتید ۲ ده تتر رفت هم نمی سوختی من ده فروردین گذاشتم پانزدهم ۱۳ تتر آمد حسابم؟

  • سلام دوستان
    در سایت Belem یک قسمت هست برای شارژ حساب بصورت واریز ریالی (قسمت Buy crypto) وقتی اونجا رو باز کردم دو تا شماره کارت نشون میده
    من قبلا حدود 7 ماه پیش از این طریق حسابمو شارژ کردم . یعنی به یه شماره کارت واریز کردم و معادلش USDT حسابم در Belem شارژ شد
    الان شماره حسابایی که معرفی میکنه برای واریز رو میذارم این پایین
    احتمالا صاحب این شماره کارت ها با Belem همکارن و باید یه جوری پیداشون کنیم

    اینا حساب های بانکی هست که بلم معرفی میکنه برای واریز ریالی :

    فاطمه سادات زمانی
    *****

    حسین کرمی جونقانی
    *****

  • پول من خوردن نداره

  • کلا کاه برداریه دوماه عضو بودم بعد یک ماه جلو پول رو بست بعد هم حسابم صفر شد بی شرفن کلاه بردارید به دام نیفتین

  • در استان گلستان سر گروه ها م. پایدار و ر.پایدار هستند که میلیاردها تومان به جیب زدند یعنی جیب همکاران خود را زدند

  • هرچه می ریزیمفریز میشه

  • منم به اشتباه وارد این صرافی شدم و 200 تتر توش سوخت دادم خیالتونو راحت کنم دوستان پولا دیگه بر نمیگرده و قیدشو بزنید .
    بجاش برید ترید یاد بگیرید مدیریت سرمایه یاد بگیرید به یه خودشناسی روانی از خودتون برسید و قشنگ نقطه ضعف هاتون رو بشناسید. وقتی کامل یه سبکی رو یاد گرفتید تمرین کنید بعدش کم کم پول توش واردکنید و خودتون درآمد داشته باشید .
    اکثر کسایی که توی بلم کلاه سرشون رفت آدمایی بودن که خودشون ترید بلد نبودن .

  • سلام. من چند روز پیش درخواست برداشت زدم چون اعلام کردن برداشت باز شده، ولی درخواست برداشتم چند روز در حال انتظار بود بعد یهویی درخواست برداشت رو لغو کردن و بدون اجازه من رفتن با پولم ارز BEM خریدن. و ارز BEM تا ۹۰ روز قفله. این سایت کاملا دروغ و کلاه برداری و تمام سود های شما از سیگنال ها فقط بصورت یک عدد هست. تمام اعضای سایت از هویت جعلی استفاده میکنند فقط بجز یک نفر هست به اسم امید فروهر، حالا نمی‌دونم اینم اسمش واقعیه یا نه! اما این آقا قطعا با بلم در ارتباطه و از اعزای این باند کلاه برداریه. مدرک من هم یه ویدیویی هست که همین آقای فروهر رفته بود کلی خرید معیشتی کرده بود و عکس پروفایل تلگرامش با اون شخصی که داخل ویدیو بود ۱۰۰٪ مطابقت داشت و توی ویدیو از بنر های تبلیغاتی بلم هم استفاده کرده بود. بنظر من اگه کسانی که پیگیر قضایی هستن از آقای امید فروهر شروع کنند تا به سر نخی برسند. همیشه هر باند کلاه برداری یکی از اعضای تیمش بجا سوتی میده و باعث لو رفتن هویت بقیه میشه و بنظر من اون شخص الان امید فروهره

  • من یقه سرگروه را می گیرم بهمن دروغ گفت

  • *** دوستانی که عضو Belem بودن تو هر صرافی دیگه ای که اکانت دارید حتما اقدام به تغییر رمز و غعال سازی ورود دو مرحله ای کنن که حسابای دیگه خالی نشه ***
    خواهشا لطفا چندتا موضوع رو همیشه یادتون باشه:
    – تو این دنیا تو ایرانه که فقط میشه بطور عجیب و غریب آدم سود کنه وگرنه تو دنیا برای پول درآوردن اصول و قوانینی هست که اصلا اینجور سودها غیرمنطقی هست. ( داداشم خواهرم آخه چطوری میشه یه صرافی انقدر بخواد سود به شما بده واقعا تو همچنین سرمایه گذاری ها لطفا کمی فکر کنید.)
    – امرز ارزی که قیمت نوسان داره و گاهی اوقات بالا میره و گاهی اوقات پایین چطور همیشه به شما فقط سود میده ؟!
    – موضوع معرف و زیر مجموعه گیری که دیگه واقعا تو مملکت ما زخم کاریهاشو کرده و وقتی این جور موضوع هارو دیدید لطفا کمی حساس بشید.
    – سایتهای صرافی و کلا سایت هایی که باهاش میخواین مالی کار کنید رو از نظر امنیت بررسی کنید و بعد اگه اوکی بود ورود کنید.( از سایت پلیس فتا و حتی از این همه آدم و شرکت ایرانی فعال و در حوزه امنیت سایبری کمک بگیرید و یک مقدار شاید هزینه کنید که ارزشش رو داره چندین برابر از دستتون نره)
    —- بعنوان مثال سایت https://familyfundinvestment.net یکی از دوستان معرفی کرد تا امنیت و صحت کارش بررسی کنیم متاسفانه خیلی از ایرانی ها هم دارن سرمایه گذاری میکنن. شما برو آدرس سایت ببین تو گوگل مپ بزن برات آدرس یه هتل میاره و تلفن هم برا همون هتل هست و عکس های مورد استفاده کیفیت نامطلوبی داره و این نکات کاملا مشخص و غیرفنی هست و بماند که کلی ایراد فنی هم داره و گویای کلاهبردار بودن این سایت هست.
    – نصب آنتی ویروس اورجینال و دریافت لایسنس معتبر روی گوشی و دریافت بروزرسانی های نرم افزاری اندروید خود شرکت سازنده (تو ایران همه گوشی میخرن و بعد دیگه هرچی دستشون میاد نصب میکنن) والا خیلی از پروژه های کلاهبرداری هستن که فعلا دارن اطلاعات جمع میکنن و راهکار تنظیم میکنن و حتی از گوشی شما بعنوان عضوی از ماشین استخراج کمک میگیرن.

  • متاسفانه من هم در دام بلم افتادم و حدود 60 میلیون پول نازنینم بباد رفت . من مطمینم اصلا تریدی در این صرافی انجام نمیشه و همش دروغ و فیکه . احتمالا ربات هایی اعداد و ارقام تغییر میدن و در تخیل سود میدن که کمتر کسی قادر به برداشت میشه و فقط امیدوارم این باند مخوف به دام بیفتن و متلاشی شن و دوباره با اسم جدیدی کلاهبرداری جدیدی رو شروع نکنن

  • اینجا هم قانون 19 نود حکم فرماست . یک درصد کسانی که اولین باشند سود خیلی خوب رو بردن و سر گروه هستن . 9 درصد هم به همون ها نگاه می کنن میان که به ززور پول خودشون رو پس می گیرن و 90 درصد بقیه سرمایه شون پودر می شه می ره .
    من چند بار گفتم این صرافی به علت نا مشخص بودن موسس و آدرس ، به زودی یه حرکت می زنه . اینم حرکتش .

  • با سلام متأسفانه من جز کادر درمان هستم یکی از سر گروه ها هم بچه های مارو اغفال کرد و همه رفتند سرمایه گذاری کردند که پول همه رو بالا کشیدند پولی که با هزار زحمت به دست اوردیم و بر باد دادیم این طمع پول وسود واهی همه رو بیچاره کرد .

  • سلام

    ایا صرافی بلم کلاهبرداری است؟
    جواب بله 200 درصد
    آیا من درون بلم بودم ؟
    بله
    ایا درون مبادلات داخلی مال باخته شدید؟
    خیر

    روان بگم بهتون

    ارزها ی داخل بلم هیچ رگو و ریشه ای نداره
    تمام ارزا فیک
    تو هیچ کجا لیست نشده

    حالا برای من قشنگ امروز صبح بلند شدم دیدم حسابمو خالی کردن
    200-300 تا usd داشتم اونم خودشون برداشت کردن تمام خیلی راحتت

    پشتیبانی داره خیر
    میتونی پولتو پس بگیری خیر
    بری نری داخلش آی من داخلشم آی من نمیدونم فلانم
    آی نمیدونم کلی پول بردم
    آی من سیگنال میدم همش چرت

    مثل گلد کوئست ی سریارو میزارن طعمه تا شما بری داخل حسابشون سر ی ساعتی پول بکاری بعد یکی دو بار میزارن ببری بعد حسابتو تخلیه میکنن

    اونایی که حساباشون بستستو نمیدونم پول برداشتن اینام چرت

    هر کی دیدین داره خوب میگه ازش جزئی از همون چرخست

    اینم بگم که سر گروهای شارلاتانشون نیان چرت بگن
    من یک ریالم برداشت نداشتم تا با قوانین شخمی بلم مغایرت داشته باشه

    اخرین معاملو زدمو
    صبح بیدار شدم دیدم حسابمو بلم خالی کرده تمام

    امنیتم در موردش بگم کدی داشتم که بعید میدونم انسان یا ماشین قادر به هک کردنش میبود

    در ثانی اخرین فعالیتمم داخل بلم بود خیث راحت دیشب موجودی داشتم صبح خیر

  • بلم کلاهبرداری بود متاسفانه😭😭😭😭😭😭😭 بیچاره شدیم. به من گفتن سکوت کن هیچی نگو درست میشه پول بزار تا پول گذاشتم قفل شد گفتن ۱۴ روزه باز میشه. دیشب گفتن باز میشه ولی هنوز خبری نیس🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲 هیچکس پاسخگو نیس

  • سلام من کمتر از یک ماه قبل ثبت نام و واریز کردم. بعد 1هفته برداشت رو به بهانه ادغام سرمایه بستند و ادعا کردند بین 7تا14 روز باز خواهد شد و در این مدت هرکسی واریزی انجام بده صددرصد سود خواهند داد و متاسفانه من باز هم واریزی انجام دادم و پولم 2برابر شد اما هنوز امکان برداشت نداشتم. بعد 14 روز که طبق حرفشون باید باز میشد ادعا کردن ارز جدید بلم رو بخرید. حداقل باید 112 تتر یا دلار موجودی برای شرکت در قرعه کشی یا همون خرید ارز بلم می داشتی. 3روز متوالی از ساعت 19تا22 شب انجام میشد خرید ارز جدید و من 2روز رو خریدم ولی برای روز سوم 4دلار کم داشتم. جالب ترین قسمت ماجرا اینجاست که خوده سایت 2روز بعد باقی مونده دلار موجودی حساب ها رو بصورت خودکار بلم خرید. قیمت اولیه بلم 2.25دلار شروع شد و الان به 16دلار رسیده اما هنوز امکان برداشت وجود ندارد و امروز گفتن تا 90روز دیگه قفل هست و بعد 90 روز در صورتی که فعال باشین و زیرمجموعه بگیرین آزاد خواهد شد. خلاصه حرفم اینکه هرکسی گفت سود خوبی داره دروغه و آخرش پولتون رو بالا میکشن و مثل الان ما با یک گروه 600نفره مالباخته ول میکنن و میرن… توروخدا اینارو پولدادر تر ازینی که هستن نکنید و خودتون رو بیچاره

  • سلام دوستان یه تجربه تلخ دارم مخصوصا از بلم یه ضرب المثل هست مه میگن قربان مالی که جلو چشم هستش هر کی وعده پول زیاد داد بهتون دوتا کفش میخی بزارید جیبتون فرار کنید بلم کلاهبرداریه تمام وارد نشید بدبختتون میکنن بیست ملیون پول بی زبون رفت اولسچش پنجاه شصت دلار دان شیرین میریزن بعد اینکه پولت ریختی پرت میشه

  • بعضیا آنقد نفهمن که هنوزم میگن بلم معتبر بلم باز میشه مثل سرگروه ما و تشویق میکنه بیا بازم پول بذار!!! خدایا اندکی شعور! اندکی فهم!! تازه تضمینم هم میده باز نشد با من!! اسم ۴تا ارز دیجیتال معتبر بلد نیست بعد به لطف سیگنال های بلم شده تریدر.

  • ۲۰ تومن گذاشتم تو سایت و سایت بسته شده
    میشه شکایت کرد؟

  • خدا ازشون نگذره

  • خدا ازشون نگذره ۱۰۰ میلیون پول منم خوردن
    کسی می‌دونه میشه کاری کرد یا نه؟

  • سلام پول مارو بسته و برداشت نداره. بنده به التماس سرگروه و ممارست ایشون پول گذاشتم. الانم قول داده اگه باز نشه خودش پولمو بده. چون سرگروها خیلی سود کردن و مقصر اصلی هستن. خدا ازشون نگذره. همش دروغ بود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.