آموزش خرید و فروش در صرافی کوین نیک

01 3 scaled

در این مقاله قصد داریم نحوه خرید و فروش در صرافی کوین نیک را به شما آموزش دهیم؛ اگر به دنبال خرید یا فروش رمز ارز خود میباشید تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

ما در مقاله پیشین با نحوه ی ثبت نام در صرافی کوین نیک آشنا شدیم حال میخواهیم به بررسی نحوه خرید و فروش بپردازیم. احتمالا شما هم از افزایش شدید قیمت بیت کوین پس از سرمایه گزاری های گسترده در این بازار خبر دارید؛ این روز ها کسانی که در این حوزه فعالیت دارند یا میخواهند وارد فعالیت در این حوزه عظیم مالی شوند، به دنبال صرافی معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتالی می باشند. صرافی کوین نیک یکی از صرافی های معتبر و با امکانات بالا در ایران می باشد که از یک پشتیبانی  قوی برخورد دار است.

جهت ثبت نام در سایت کوین نیک کلیک کنید

نحوه خرید و فروش بیت کوین در صرافی کوین نیک 

 شارژ حساب کاربری

بعد از آنکه حساب کاربری شما توسط پشتیبانی سایت بعد از  احراز هویت، تایید شد؛ شما قادر به شارژ کردن حساب خود خواهید بود و می توانید معاملات خود را شروع نمایید. برای شروع ابتدا شما نیاز دارید تا حساب کاربری خود را شارژ کنید؛ به این منظور تمامی صرافی ها، یک کیف پول مخصوصی را به شما اختصاص می دهند که می توانید از آن برای معاملات خود و شارژ کردن حساب خود استفاده نمایید.

در وبسایت کوین نیک شما میتوانید خرید های خود را به دو صورت ریالی و یا با استفاده ار رمز ارز تتر انجام دهید؛ البته نا گفته نماند که شما می توانید از این کیف پول برای نگهداری هر نوع رمز ارز و یا به فروش رساندن آنها استفاده کنید. برای شارژ کردن حساب خود، نیاز است ابتدا به قسمت منوی سایت مراجعه کرده سپس وارد بخش کیف پول خود شوید.

کیف پول صرافی کوین نیک

همانطور که مشاهده می کنید، شما می توانید کیف پول ارز دیجیتال خود را با ارز های مختلف فقط با فشار دادن دکمه واریز در مقابل ارز مورد نظر شارژ نمایید؛ همچنین اگر معاملات شما انجام شده و میخواهید ارز خود را برداشت و یا به حساب دیگر انتقال دهید، به سادگی می توانید با کلیک بر روی دکمه برداشت و وارد کردن آدرس والت و سایر اطلاعات مودر نظر، ارز خود را برداشت نمایید.

توجه داشته باشید که واریز و یا برداشت موجودی به صورت ریال فقط با حساب های بانکی که قبلا در سایت به ثبت رسانده اید، امکان پذیر می باشد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتالی

برای خرید و فروش رمز ارز ها نیازاست که به بخش پلتفرم مبادلات مراجعه نموده و انتخاب نماید که قصد دارید معاملات خود را بر پایه ریال انجام دهید یا بر پایه رمز ارز تتر؛ ما در اینجا معامله های خود را بر پایه ریال انتخاب می کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید، در قسمت انتخاب بازار شما می توانید انتخاب کنید که نیاز دارید چه رمز ارزی را خریداری کرده و یا به فروش برسانی؛ برای مثال ما قصد داریم با بیت کوین معاملات خود را انجام دهیم (قصد خرید یا فروش رمز ارز بیت کوین را داریم).

پس از انتخاب بازار شما میتوانید نمودار قیمت ارز انتخاب شده را به شکل زنده و در تایم فریم های مختلف مشاهده کنید که می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. در ادامه شما میتوانید برای فروختن ارز خود به فروش بیت کوین و یا برای خرید به قسمت خرید بیت کوین در پایین صفحه مراجعه کنید. 

خرید و فروش در صرافی کوین نیک

شما می توانید سفارش خود را به دو صورت سفارش قیمت دار و سفارش فوری ثبت کنید. در سفارش قیمت دار شما انتخاب می کنید یا به اصطلاح اوردر (سفارش) قرار می دهید که ارز مورد نظر شما در چه قیمتی خریداری و یا به فروش برسد؛ در این نوع معاملات، شما پس از انتخاب گزینه سفارش قیمت دار مقدار مورد نظر خود را برای معامله و سپس قیمت مورد نظر خود را برای انجام معامله وارد می نمایید و بایستی صبر نمایید تا قیمت ارز مورد نظرتان به مقداری که شما انتخاب کرده اید برسد تا سفارش کامل شود؛ البته توجه داشته باشید که در این نوع از معامله تا قیمت ارز مورد نظرتان به قیمت انتخابی شما نرسد معامله صورت نخواهد گرفت؛

در سفارش فوری نیز :

شما خرید یا فروش در صرافی کوین نیک خود را در قیمت لحظه ای بازار انجام می دهید و فقط مقدار ارز مورد نظر خود را برای خرید یا فروش وارد می کنید و در نهایت با فشار دادن دکمه ثبت سفارش خرید یا فروش معامله شما در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

همچنین در سمت راست صفحه شما می توانید معاملات اخیر انجام شده در سایت را مشاهده کنید که رنگ سبز نشانگر سفارشات خرید و رنگ قرمز نشانگر سفارشتان فروش ارز دیجیتال انتخابی شما است.

لیست سفارشات موجود در صرافی چیست؟

 اگر کمی در صفحه پایین تر بروید لیستی از سفارشات خرید و فروش را که در آن قسمت قرار داده شده اند و مدام در حال تغییر می باشند را مشاهده خواهید کرد. به طور کلی دو نوع صرافی در این بازار وجود دارد، در صرافی های نوع اول شما صرفا با صرافی سر و کار داشته و این صرافی است که به شما ارز را می فروشد یا از شما می خرد؛

در نوع دوم خرید و فروش بر اساس عرضه و تقاضا در سایت صورت میگیرد که سفارشات خرید و سفارشات فروش در اینجا پا به عرصه می گذارند. 

بخش سفارشات خرید و فروش به شما نشان می دهد که این ارز در چه قیمت و به چه مقداری مورد تقاضای کاربران صرافی قرار دارد؛ بدین شکل که با عرضه و تقاضای درون صرافی کسانی که قصد خرید یا فروش ارز را در قیمت مشخصی دارند باید در صف بمانند تا ارز به قیمت مورد نظر آنها رسیده و معاملات‌شان انجام گیرد. این قابلیت موجود در صرافی ها بسیار مفید و کاربردی می باشد؛

مثال

برای مثال شما با تحلیل های صورت گرفته متوجه می شوید، ارزی قرار است افت قیمت داشته و سپس دوباره شروع به افزایش قیمت کند و یا ارزی که در کیف پول شما قرار دارد، به احتمال زیاد افزایش قیمت خواهد داشت پس شما در آن قیمت های معین ثبت سفارش می کنید تا بلافاصله پس از رسیدن قیمت ارز به قیمت مورد نظر معامله شما انجام شود و مبلغ چه به شکل ریالی و چه به شکل کریپتوکارنسی به کیف پول شما واریز شود.

لیست سفارشات

همچنین شما میتوانید تاریخچه سفارشات خود را در قسمت تاریخچه مشاهده کنید؛ تمامی سفارشات ثبت شده ی شما با جزئیات کامل در اینجا نمایش داده می شود. ممکن است نیاز داشته باشید که سفارشات خود را که در صف معاملات قرار دارند را لغو کنید؛ به این منظور کافی است فقط به قسمت سفارشات باز مراجعه کنید تا علاوه بر مشاهده سفارشات خود قادر باشید سفارشاتی که از ان منصرف شدید را لغو نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.