همه چیز درباره نهنگ ارز دیجیتال

normal 1603776034

در بازار ارز دیجیتال یک سری افراد و عوامل تاثیر دارند که برخی از این تاثیرات را بازیگرانی به نام نهنگ انجام می دهند. شاید با گفتن کلمه ی نهنگ در ذهنمان حیوان نهنگ یا یک شخصیت کارتونی از آن تداعی شود اما در دنیای ارز دیجیتال وقتی از واژه ی نهنگ صحبت میکنیم این تصویر خیلی متفاوت تر از انچه هست می پنداریم.

در این مقاله میخواهیم با مبحث نهنگ چیست و چه تاثیری بر بازار ارز دیجیتال دارد صحبت کنیم، پس با تیم توکن باز همراه باشید.

مفاهیم کلی :

نهنگ ها

اما همانطور که میدانیم نهنگ ها حیواناتی شکارچی و بسیار باهوشی هستند و بعضی اوقات به صورت گروهی به شکار می‌روند. برخی از آنها، ماهی‌های کوچک را می بلعند و برای این کار، روش های زیرکانه ای را به کار می بندند. از این رو بهتر است همواره جانب احتیاط را رعایت کنیم زیرا در دنیای ارزهای دیجیتال نهنگ های در کمین هستند !

اگر در زمینه ارزهای دیجیتال کارکرده باشید احتمالا با واژه (نهنگ) به کرات روبرو شده اید!

نهنگ‌ها صاحبان مقدارهای بالایی از یک رمز ارز هستند که به خاطر همین ازدیاد رمز ارز یا دارایی ، قادر به کنترل بازار هستند!

البته باید توجه داشت که ازدیاد دارایی شرط مهم و لازمی است، ولی باید اذعان داشت که به تنهایی کافی نیست و این هوش و ذکاوت یک نهنگ عه که تاثیر گذارمی باشد

– رویکردهای نهنگ ها بازار ارزدیجیتال چه خواهد بود؟

-نهنگ ها از چه روشهایی استفاده میکنند؟!

– نهنگ ها تا چه اندازه و چگونه میتوانند مثمر ثمر باشند؟!

– نهنگ ها چند دسته اند ؟

رای رسیدن به پاسخ تمام سوال هاتون در این ما رو همراهی کنید

نهنگ بیت کوین ؟

نهنگ‌ها یکی از غول پیکرترین موجودات در اقیانوس‌ها هستند در زمینه ی کریپتوکارنسی هم وجه تمایزی ندارند. این برچسب برای افرادی یا سازمان هایی اعمال می‌شود که بیشترین دارایی رمزنگاری را نگه‌داشته یا از آن استفاده می‌کنند به گونه‌ای که با مقدار زیادی از ارز که در دست دارند می‌توانند بازار را در مشت خود بگیرند و کنترل کنند.

یک نهنگ بیت‌کوین به طور معمول به یک آدرس کیف پول با بیش از ۱۰۰۰ BTC اشاره دارد. به افرادی که مقدار زیادی ارز رمزنگاری شده دیگر دارند را می‌توان با اصطلاح عامیانه ‌تر “نهنگ رمزنگاری” نامید.

نهنگ در بازار ارز دیجیتال می‌تواند یک فرد بسیار دولتمند، یک موسسه، و یا سازمان باشد که قسمت اعظم یک ارز رمزنگاری شده را در اختیار دارد به گونه‌ای که قادر است نبض بازار رو در دست بگیرد و بازار را بچرخاند

از نمونه‌های قدرت نهنگ‌ها در بازار رمزارز دنیای کریپتوکارنسی می‌توان به صندوق‌های سرمایه‌گذاری PanteraCapital و Fortress Investment Group اشاره کرد.

نهنگ ها چه کسانی هستند؟

از آنجا که رمزارزها طوری طراحی شده‌اند که تقریبا غیرقابل ردگیری و گمنام هستند، لینک کردن وارتباط مستقیم  حساب‌ها با کاربران یا موسسه های خاص سخت است. با این وجود، با نگاه کردن به اطلاعات و داده‌های بلاک‌ چین افرادی که آدرس عمومی خود را علنی کرده‌اند، می‌توانید بعضی از افرادی که مقدار قابل ‌توجهی ارز های مختلف دارند، شناسایی کنید. در واقع، برخی از این نهنگ‌های بیت‌کوین بسیار شناخته شده هستند.

فرض می‌شود ساتوشی ناکاموتو ، خالق رمز ارز بیت کوین حدود ۱ میلیون BTC را در اختیار داشته باشد.

انواع نهنگ های ارز دیجیتال

باید بدانیم نهنگ ها انواع بسیاری دارند که عبارتند از:

  • صرافی های قدرتمند
  • افراد متمول
  • استیبل کوین های بزرگ
  • شیادان و کلاهبرداران
  • افراد پیشگام در خرید ارز دیجیتال

چگونه نهنگ های بازار دیجیتال رو حذف کنیم ؟

کلاهبرداری و شیادی در همه بازارها  چه دیجیتال چه عادی وجود دارد و این موضوع صرفا مختص به ارزهای دیجیتال نیست. برای حذف نهنگ ها از بازار ارزهای رمزنگاری شده به دو عامل: عرضه بیشتر و شناخت. بستگی  دارد .چطوری؟ زیرا دگرگونی بازار ارتباط نسبتا تنگاتنگی با بلوغ صنعت رمزنگاری دارد.

نهنگ های ارز دیجیتال
نهنگ های ارز دیجیتال

اگر شخصی درگذشته که قیمت بیت‌کوین ۲ دلار بود و افراد کمی آن را خریداری می‌کردند مقدار قابل‌توجهی در آن سرمایه‌گذاری می‌کرد در حال حاضر بخش عظیمی ارز بازار را در چنگ داشت. اما در آن زمان چه چیزی باعث قیمت نسبتا کم بیت‌کوین شده بود؟ پاسخ بسیار روشن است آن هم تقاضای کم بود .

نهنگ‌ها با بازی کردن عرضه و تقاضا قیمت بازار را به نفع خودشان دگرگون می‌کنند؛ پس شما نیز با شناخت صحیح بازار می‌توانید در مقابل نهنگ‌ها بایستید. چگونه؟

به طور‌مثال: وقتی کاربران بیشتری اقدام به خرید بیت‌کوین کنند، با کاهش نسبت نهنگ‌ها به کل دارندگان بیت کوین نقش نهنگ‌ها کمتر می‌شود؛ پس با اینکه ما نمی‌توانیم بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را از نهنگ‌ها بگیریم و اونها رو حذف کنیم، اما با شناخت صحیح بازار و خرید و فروش به‌موقع در بازار می‌توانیم تعادل را در بازار برقرار سازیم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.