آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی جیبیتکس

1 6

اگر اسم بیت کوین و یا نام سایر ارزهای دیجیتالی به گوشتان خورده است مطمئنا کنجکاو شده اید که چگونه می توان وارد این حوزه شد و فعالیت خرید و فروش ارز های دیجیتال ای را آغاز کرد. برای شروع نیاز است که شما در یک صرافی ارز دیجیتالی ثبت نام نمایید؛ فرآیند ثبت نام در صرافی ها کمی متفاوت تر است، بدین شکل که بعد از ثبت نام نیاز است که منتظر احراز هویت خود بمانید. در ادامه شما را با دلایل احراز هویت و روش احراز هویت در صرافی جیبیتکس آشنا خواهیم ساخت.

جهت ثبت نام در سایت جیبیتکس کلیک کنید

نحوه احراز هویت در صرافی جیبیتکس

اولین مرحله برای شروع خرید و فروش بیت کوین و هر رمز ارز دیگر پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال ای و ثبت نام در آن است. صرافی جیبیتکس یکی از صرافی های حاضر و فعال در این حوزه است؛ بعد از وارد شدن به صفحه اصلی وبسایت جیبیتکس، از بخش منوی سایت بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و بعد از پر کردن فیلد های ایمیل و رمز کاربری بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از ثبت نام اکانت شما فعال نمی شود و لازم است که به ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کرده اید مراجعه نمایید و بر روی لینک ارسالی کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی ایمیل مذکور، یوزرنیم ( ایمیل ) و پسورد خود را وارد کرده و وارد پنل کاربری خود در سایت شوید.

ثبت نام جیبیتکس

بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود وارد پروفایل خود شوید، آیکون اطلاعات شخصی را لمس کنید، در این بخش از شما می خواهد که برای شروع کار در این صرافی حتما برای حساب کاربری خود فرایند احراز هویت را انجام دهید. فرایند احراز هویت در 5 بخش انجام خواهد شد که به ترتیب با شماره موبایل شروع شده و به خویش انداز ختم می شود. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعاتی که در مرحله احراز هویت وارد می کنید با صحیح باشند چرا که در تمامی مراحل برداشت، واریز و خرید و فروش مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند.

احراز هویت جیبیتکس

تایید شماره تلفن همراه

در اولین مرحله از فرایند احراز هویت نیاز است که شما تلفن همراه خود را تایید نمایید. برای اینکار وارد مرحله 1 در لیست مراحل احراز هویت شوید و شماره تلفن خود را وارد نموده و منتظر بمانید تا کد تایید برای شما ارسال شود؛ سپس آن را در کادر مربوطه وارد نمایید تا شماره تلفن همراه شما ثبت و تایید شود.

مشخصات

در مرحله بعدی از احراز هویت نیاز است که شما در فیلد های مربوطه به ترتیب نام، نام خانوادگی، جنیست، تاریخ تولد، کد مدلی و در نهایت تصویر کارت ملی خود را آپلود نمایید. تمامی اطلاعاتی که در این بخش وارد می کنید با تماما درست وارد شوند، نام و نام خواندگی و تمام مشخصات دیگری که در فیلد های مربوطه پر کرده اید باید دقیقا مطابق با اطلاعات کارت ملی تان باشد.

بانک

در بخش بانکی شما باید به ترتیب شماره کارت، شماره شبا، نام بانک، نام صاحب بانک را وارد نمایید. توجه داشته باشید که اطلاعات کارت بانکی که وارد می نمایید باید دقیقا با مطابق با اطلاعات کاربری که در مرحله قبل وارد کرده بودید باشد.

صرافی جیبیتکس تاکید کرده است که در صورت مغایرت این دو حساب کاربری شما به احتمال زیاد مسدود خواهد شد. شاید برایتان سوال شود که اینکار آیا واقعا لازم است؟ بله تمامی اقداماتی که در حال حاضر در حال انجام آن هستید برای امنیت خودتان و شبکه انجام می شود که میزان کلاه برداری و پولشویی به حداقل برسد.

آدرس

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در بخش آدرس شما باید اطلاعات خواسته شده نظیر تلفن ثابت، استان، شهر، آدرس، کد پستی و یک عکس از فیش برق، گاز و آب منزل خود را به دلخواه آپلود نمایید. در زمان مقرر شده با شما تماس خواهند گرفت تا احراز هویت شما با شماره تلفن ثابت نیز تایید شود.

خویش انداز

در نهایت یکی از بخش های بسیار مهم در این فرآیند بخش خویس انداز است که بایستی آن را نیز در مرحله احراز هویت در جیبیتکس انجام دهید. شما باید در این مرحله تصویری از خود با شرابط زیر که صرافی جیبتیکس بیان کرده است گرفته و در سایت آپلود نمایید:

لطفا تصویر کارت ملی را در کنار چهره خودتان همراه با یک دست‌نوشته به صورت کاملا خوانا و واضح، ارسال نمایید . دقت شود متن دست‌نوشته نبایستی تایپ شود. هم‌چنین توجه داشته‌باشید هنگام تهیه تصویر، متن دست‌نوشته و اطلاعات کارت ملی به صورت برعکس و آینه‌ای ثبت نشود.

با دقت متنی که صفحه سایت قرار دارد را در یک کاغذ نوشته و آن را همانطور که وبسایت بیان کرده است ارسال کنید.

شاید برایتان سوال شود که دلیل این همه کار امنیتی و احراز هویت چیست؟ همانطور که می دانید؛ ارز های دیجیتالی در یک شبکه غیر متمرکز به نام بلاک چین مستقر شده اند که برای فعالیت در این شبکه شما هیچ نیازی به احراز هویت ندارید.

اما گاها عدم نیاز به احراز هویت در صرافی جیبیتکس و حریم خصوصی بالا می تواند مشکلاتی بیافریند که از جمله آنها می توان به فرایند فیشینگ و پولشویی اشاره کرد. با انجام فرایند احراز هویت تمامی این جرایم به حداقل می رسند و این همان دلیلی است که شما به هیچ عنوان نباید حساب کاربری صرافی خود را شخص دیگری اجاره دهید.

درمقاله ی بعدی با نحوه ی خرید و فروش در صرافی جیبیتکس آشنا می شویم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.