آموزش خرید و فروش در صرافی جیبیتکس

03 1 scaled

در مقاله پیشین با نحوه ی ثبت نام در صرافی جبیتکس آشنا شدیم حال می خواهیم به بررسی نحوه خرید و فروش بپردازیم. یکی از دغدغه های اصلی مردم این روزها روش خرید و فروش بیت کوین و سایر های ارز های دیجیتالی می باشد. همانطور که می دانید این ارز دیجیتال در این روزها با افزایش قیمتی که داشته است، بسیار سر و صدا کرده و کمتر کسی هست که نام بیت کوین را نشنیده باشد. اما شاید برایتان سوال شود که چگونه می توان این ارز دیجیتال را خریداری کرد؟ در این مقاله قصد داریم روش خرید و فروش در صرافی جیبیتکس را که یک صرافی ایرانی به شمار می آید را مورد بررسی قرار داده و آن را به شکل کامل برای شما شرح دهیم.

جهت ثبت نام در سایت جیبیتکس کلیک کنید

نحوه خرید و فروش در صرافی جیبیتکس

بعد از آنکه در صرافی جیبیتکس ثبت نام کرده و فرآیند احراز هویت در آن را تکمیل کردید؛ نوبت به نحوه خرید و فروش در این صرافی می رسد. در صرافی های نوین و نسل جدید یک کیف پول در اختیار کاربر قرار می گیرد که می توانید این کیف پول را در پنل کاربری خود مشاهده کنید. در ادامه شما را با بخش های کیف پول، سفارشات باز، بازار و سفارش سریع آشنا خواهیم ساخت.

کیف پول 

مسلما برای اینکه شما دارایی های خود را در صرافی نگه دارید، به یک کیف پول ارز دیجیتال در داخل همان صرافی نیاز خواهید داشت که دیگر لازم نباشد برای هر ترید یا خرید و فروش به کیف پول اصلی خود مراجعه کنید. بعد از ورود به پنل کاربری خود، بر روی دکمه کیف پول در سمت راست پنل کلیک نمایید تا به صفحه آن منتقل شوید؛ در این بخش شما ریال و سایر ارزهای دیجیتالی که این صرافی پشتیبانی می کند را می توانید مشاهده نمایید؛ به شکل کلی به جز ارز ریال، یازده ارز دیجیتالی در این صرافی موجود می باشند. همانطور که مشاهده می کنید، در رو به روی هر ارز یک گزینه واریز، برداشت و یک آیکون پیکان موجود است که کاربرد همه آنها را برای شما بیان خواهیم کرد.

کیف پول جیبیتکس

برای شروع خرید و فروش در صرافی شما دو راه در پیش رو خواهید داشت؛

روش اول واریز ریالی است که می توانید با کلیک بر روی گزینه واریز مربوط به ارز ریال، آن را از طریق کارت بانکی خود واریز نمایید. پرداخت شما از کارتی انجام خواهد گرفت که در هنگام احراز هویت اطلاعات آن را وارد کرده اید.

روش دوم نیز برای خرید و فروش واریز ارز دیجیتالی از دیگر کیف پول های خود به این صرافی است؛ بدین شکل که بر روی دکمه واریز کلیک کرده و از کیف پول های دیگر خود به آدرس ذکر شده مقدار مورد نیاز از ارز خود را واریز می نمایید. گزینه بعدی در این بخش نیز دکمه برداشت است؛

انتقال دارایی به کیف پول دیگر

در صورتی که شما به هر دلیلی تصمیم داشته باشید که دارای خود را به یک کیف پول دیگر انتقال دهید می توانید با کلیک بر روی این گزینه و وارد کردن آدرس ولت کیف پول مد نظر خود آن را از حساب و کیف پول خود به کیف پول مقصد انتقال دهید.

البته این صرافی ذکر کرده است که  ” در صورتی که آدرس مقصد متعلق به کاربران جیبیتکس بوده و توسط جیبیتکس مدیریت شود، انتقال به صورت مستقیم و سریع صورت می‌گیرد و کارمزد انتقال صفر خواهد بود. ” که یک مزیتی برای انتقال ارز در بین کیف پول های این صرافی محسوب می شود.

اگر توجه کنید برای برخی از ارزها دکمه های واریز و برداشت موجود نیستند و شما باید بر روی آیکون پیکان که در تصویر بالا با شماره 3 مشخص شده است  کلیک نمایید و درخواست ایجاد یک آدرس ولت را دهید.

خرید و فروش بیت کوین در جیبیتکس

برای شروع خرید و فروش در صرافی جیبیتکس لازم است که از تب ” بازار ” اقدام نمایید. بعد از وارد شدن به این بخش شما قسمت های مختلفی مانند نمودار قیمت ارز انتخابی، لیست سفارشات خرید و فروش، سفارشتات انجام شده و قسمت ثبت سفارش خرید و فروش است.

برای شروع ابتدا شما باید انتخاب نمایید که قصد دارید ازر دیجیتالی خود را با ریال خریداری نمایید یا با ارز دیجیتال باثبات تتر ( ارزی که ارزش آن همواره یک دلار است )، سپس وارد بخش خرید/فروش محدود خواهید شد، شاید برایتان سوال شده باشد که پس خرید/فروش سریع چیست؟ در ادامه شما را به شکل کامل با این روش از معامله آشنا خواهیم کرد.

خرید و فروش جیبیتکس

خرید و فروش سه فیلد قیمت

همانطور که قابل مشاهده است برای قسمت خرید و فروش سه فیلد قیمت، مقدار و قیمت کل موجود است. در فیلد قیمت شما باید قیمت مد نظر خود برای هر واحد از ارز مورد نظر خود را وارد نمایید. برای مثال من قصد دارم با تتر مقداری بیت کوین خریداری نمایم، و قیمت بیت کوین در حال حاضر 56000 دلار است، اما من حس میکنم که یک کاهش قیمت به 54000 دلار نیز در راه است، پس یک اوردر قیمت با مقدار 54000 دلار ثبت می نمایم و مقداری که میخوام ( مثلا 0.01 بیت کوین ) را در فیلد مقدار وارد می نمایم.

حال قیمت کل در ازای مقدار و قیمت وارد شده به نمایش در می آید و شما می توانید با کلیک بر روی خرید کوین ها، مقدار مد نظر خود را در صرافی ثبت نمایید. 

اما اگر بخواهیم بخش خرید و فروش سریع را بیان کنیم، می توان گفت که بر اساس سفارش های موجود در صرافی اگر شما قصد خرید را داشته باشید، کمترین قیمت مربوط به سفارش فروش برای شما فروخته می شود و اگر قصد فروش ارزی را داشته باشید، ارز های شما به بیشترین قیمت ثبت سفارش فروخته خواهند شد و شما نیازی به ثبت فیلد مقدار نخواهید داشت. بدین ترتیب شما را با روش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی جیبیتکس آشنا ساختیم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.