۵ توصیه مهم برای سال ۲۰۲۳؛ معرفی بهترین استراتژی ترید بازار ارز دیجیتال

5 نکته‌ی برای مقابله با رکود در بازار

چشم‌انداز اقتصادی در سال ۲۰۲۳ از شب‌های قبل از اختراع برق هم تیره‌تر است. سایه‌ی ترسناک تورم بر بسیاری از اقتصادهای جهان چیره شده و برخی برای خرید دارایی‌های مختلف عجله دارند. در ادامه به مهم‌ترین نکات برای مقابله با شرایط نامساعد بازار می‌پردازیم. با ما در مقاله‌ی «5 نکته‌ی برای مقابله با رکود در بازار» همراه باشید.

۱. دلار پس‌انداز کنید

در حاشیه نشستن و پس‌انداز کردن پول نقد و تبدیل آن به دلار یکی از مهم‌ترین کارها در زمان سقوط و رکود است. بدین صورت در زمان آغاز بازار صعودی، سرمایه‌ی زیادی برای خرید داشته و می‌توانید به‌خوبی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید. این استراتژی عملا توصیه می‌کند تا از بازار خارج شوید و به هیچ عنوان درگیر بازار و نوسانات آن نشوید. شاید بتوان گفت بهترین استراتژی (برای عموم تریدرها) همین استراتژی است.

تتر
می‌توانید به جای دلار کاغذی، تتر خریداری کنید

اگر این استراتژی را انتخاب کرده‌اید، باید به این نکته توجه کنید که انتهای روند نزولی کجاست تا در آن روز، دوباره وارد بازار شوم؟ این سوال مهمی است که ما در مقاله زیر سعی کرده‌ایم به آن پاسخ دهیم:

«۵ روش برای تشخیص پایان بازار نزولی؛ چطور در تله‌‌ی خرس‌ها گیر نکنیم؟»

۲. با استراتژی DCA خرید کنید

استراتژی “از بازار خارج شوید” برای همه کار نمی‌کند؛ بسیاری از تریدرها نمی‌توانند هیجان بازار و طمع افزایش دارایی را رها کنند و راضی نخواهند شد که مدت زمان طولانی از بازار خارج شوند. برای چنین افرادی، استراتژی DCA پیشنهاد می‌شود.

تا به حال به فیزیوتراپ مراجعه کرده‌اید؟ خب ما امیدواریم هیچوقت اینکار را نکنید اما در زمان شکستگی، مردم در انتظار درمان سریع و آسان هستند. در عوض فیزیوتراپ به شما تمریناتی بی‌اهمیت و خسته‌کننده داده تا به‌مدت سه ماه آنها را روزانه انجام بدهید.

استراتژی خرید میانگین هزینه دلاری یا DCA معادل سرمایه‌گذاری تمرین‌های خسته‌کننده و بی‌اهمیت است. این استراتژی در مدت زمان طولانی سود مناسبی برای شما رقم زده و ربات‌های بسیاری در اجرای آن به شما کمک می‌کنند.

در استراتژی DCA کاربران بی‌توجه به قیمت، دارایی را در بازه‌های زمانی مختلف، مثلا ماهانه خریداری می‌کنند.

مقاله‌ی «استراتژی DCA در بازار ارزهای دیجیتال» را مطالعه کرده و سپس از این استراتژی پرطرفدار استفاده کنید.

می‌توان دو روش اول را به‌عنوان یک استراتژی واحد ترکیب کرد. به‌عنوان مثال می‌توانید نیمی از دارایی خود را به استیبل کوین تبدیل کرده و باقی‌مانده را به خرید دارایی با استراتژی DCA اختصاص بدهید.

۳. دارایی‌های پرسود را شناسایی کنید

هرچند دو استراتژی بالا، در بازارهای نزولی منطقی است. اما همچنان هستند تریدرهایی که علاقه دارند بیشتر درگیر بازار باشند و دو استراتژی فوق برای آنها کسل‌کننده است. استراتژی سوم مناسب این افراد است.

حتی در تاریک‌ترین و خونین‌ترین روزهای بازار هم بسیاری از ارزها دچار افزایش قیمت شدند. به صرافی FTX توجه کنید؛ با فروپاشی این صرافی، کاربران به سراغ دارایی‌های غیرمتمرکز هجوم آوردند و همین موضوع منجر به رشد 70 و 50 درصدی دارایی‌های همچون GMX و ApeX گردید.

نمودار ارز دیجیتال
حتی در بازار نزولی هم برخی ارزها دچار افزایش قیمت شده و می‌توانید آنها را شناسایی کنید

در بازارهای خرسی و نزولی، همیشه برخی دارایی‌ها عملکرد بهتری نسبت به دیگر ارزها دارند. با این حال پیدا کردن آنها نیازمند تلاش فراوان بوده و طولانی شدن این فرآیند در طول یک روند نزولی بسیار خطرناک است. بنابراین بهتر است با احتیاط زیاد به سراغ این استراتژی رفته و از سرمایه‌گذارانی که هوش و تجربه‌ی بالایی دارند کمک بگیرید.

۴. در بازارهای مشتقات ترید کنید

این استراتژی مختص افرادی است که می‌خواهند نهایت هیجان در بازار ارز دیجیتال و معاملات را تجربه کنند. استفاده از مارجین و لوریج‌های بالا اوج هیجان برای تریدرها است.

استراتژی‌های زیادی برای ترکیب کردن بازارهای مشتقات و قراردادهای مختلف وجود داشته که سود در هر نوع بازاری را تضمین می‌کنند. به‌عنوان‌مثال می‌توان از استراتژی bear put spread استفاده کرد. در این استراتژی هنگام سقوط قیمت دارایی، قیمت قفل شده و سرمایه‌گذاران درآمد مناسبی با استفاده از قیمت فروش خوب کسب می‌کنند

آموزش انتخاب لوریج؛ چگونه ضرر در معاملات فیوچرز را به حداقل برسانیم؟

همچنین استراتژی‌های دیگری نیز وجود دارد که از سرمایه‌گذار در برابر نوسان قیمت محافظت کرده و سود را تضمین می‌کنند.

نقطه ضعف این روش، دشواریِ بالای آن است. موفقیت در این استراتژی‌ها به مدیریت و موقعیت شما بستگی داشته و بهتر است با احتیاطِ بالا از آنها استفاده کنید.

۵. هوشیار باشید

آیا بدون تجهیزات ایمنی در مسابقات بوکس شرکت خواهید کرد؟ قطعا نه. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هم به همین صورت است.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران

اما تجهیزات ایمنی در بازار رمز ارزها چه چیزهایی هستند؟ اول از همه صندوق‌های اضطراری را در نظر بگیرید. صندوق‌های اضطراری باید حدودا شش ماه از هزینه‌های زندگی اولیه شما را پوشش داده و نباید در راستای بازدهی، قرض گرفتن یا سهام استفاده شوند.

همچنین بهتر است یک صندوق سرمایه‌گذاری با نقدینگی بالا داشته باشید تا در روزهای مبادا و سختی از آن استفاده کنید. این صندوق به شما کمک کرده تا صندوقِ اضطراری خود را فقط در مواقع اضطرار استفاده کنید.

در نهایت بهتر است به سلامت روان خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. هرچقدر هم که آماده باشید اما بازارهای نزولی و رکودهای اقتصادی سخت و طاقت‌فرصا هستند. در چنین شرایطی دائما قیمت‌ها را چک نکرده، استراحت کرده و تجدید قوا کنید.

سخن پایانی

به‌نظر شما همراهان توکن باز چه اقداماتی دیگری می‌توان در زمان رکودهای اقتصادی انجام داد؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه با ما در مقاله‌ی «5 نکته‌ی برای مقابله با رکود در بازار» همراه بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

سوالات متداول

چشم‌انداز بازارهای مالی در سال 2023 به چه صورت است؟

کارشناسان مختلف باور دارند که بازار در سال 2023 به روندی که در 2022 آغاز کرده بود ادامه داده و روزهای تاریکی در انتظار آن است.

چه راه‌هایی برای مقابله با رکود در مارکت وجود دارد؟

1- پس‌انداز کردن دلار
2- خرید با استراتژی DCA
3- شناسایی دارایی‌های پرسود
4- ترید در بازارهای مشتقاتی
5- هوشیاری بالا در مارکت


دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.