واچ لیست ۱۲ دی ۱۴۰۱؛ معرفی ۴ ارز با احتمال رشد قیمت در کوتاه مدت

واچ لیست 12 دی 1401؛ احتمال رشد این 4 ارز را در نظر بگیرید

این روزها نوسان واژه‌ای غریب در دنیای ارزهای دیجیتال است و همین موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران عجله‌ای برای ورود به بازارها ندارند. بیت کوین سال ۲۰۲۲ را نزدیک به سطح ۱۶,۵۰۰ دلار به پایان رساند و به‌نظر معامله‌گران احتیاط را رعایت کرده و به‌دنبال یک کاتالیزگر برای شروع حرکت روند بعدی هستند. احساسات نزولی بسیار زیادی در بازار وجود دارد اما معمولا بازارهای نزولی پس از غلبه کامل ناامیدی در بازار به پایان می‌رسند؛ در این شرایط فروشنده‌ی دیگری باقی نمانده، قیمت تثبیت شده و خریداران جدید وارد مارکت می‌شوند. بدین صورت بازار صعودی به‌زیبایی آغاز می‌گردد. با چنین مقدمه‌ای به بررسی واچ لیست ۱۲ دی ۱۴۰۱ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نمایی کلی از بازار ارزهای دیجیتال
نمایی کلی از بازار ارزهای دیجیتال

۱. بیت کوین – BTC

گاوها در تلاش برای عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶,۷۷۸ دلار) شکست خوردند و همین اتفاق موضع قدرت را در اختیار خرس‌ها قرار می‌دهد.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌تدریج در حال کاهش است و شاخص RSI در نزدیکی ۴۳ قرار دارد. هر دو شاخص بیان‌گر مزیت جزئی فروشندگان بوده و سطوح ۱۶,۲۵۶، ۱۶,۰۰۰ و ۱۵,۴۷۶ دلار اهداف خرس‌ها هستند. شکست زیر این سطوح سیگنالی برای از سرگیری روند نزولی خواهد بود.

کسب درآمد از صرافی: فرهاد اکسچنج؛ جایزه ۱۰۰ دلاری برای پیش بینی قیمت بیت کوین

در طرف دیگر میدان چشم‌انداز منفی با عبورِ بیت کوین از سطح ۱۷,۱۰۰ دلار باطل می‌گردد. چنین حرکتی نشان‌دهنده‌ی خرید تهاجمی در قیمت پایین خواهد بود. سپس BTC شتاب بیش‌تری گرفته و به سمت ۱۸,۳۸۸ دلار حرکت خواهد کرد.

۲. لایت کوین – LTC

لایت کوین بسیار بالاتر از پایین‌ترین سطح قیمت خود در ماه ژوئن مبادله می‌شود و همین موضوع نشان‌دهنده‌ی تقاضای زیاد در سطوح پایین‌تر است.

چارت لایت کوین در نمای روزانه
چارت لایت کوین در نمای روزانه

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۹ دلار) کاهش یافته و RSI درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد. وضعیت این دو اندیکاتور بیان‌گر تعادل بین عرضه و تقاضا است.

فرصت آربیتراژ لایت کوین و کسب سود مطمئن

با فشار خریداران و حفظ کردن قیمت در بالاتر از میانگین متحرک، چرخ روزگار چرخیده و قدرت به خریداران خواهد رسید. سپس LTC قادر به عبور از مقاومت سربار ۷۵ دلار خواهد بود. با عبور از این مقاومت، راه صعود بیش‌تر هموار شده و احتمال افزایش قیمت لایت کوین تا ۸۵ دلار وجود دارد.

در برعکس اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کرده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، احتمال کاهش آن تا ۶۵ دلار وجود دارد.

۳. ایپ کوین – APE

سومین ارز از واچ لیست ۱۲ دی ۱۴۰۱ ، ApeCoin است. ایپ کوین طی ماه‌های اخیر در محدوده‌ی وسیعی بین ۳ الی ۷.۸ دلار معامله شده است. میانگین‌های متحرک صاف شده و RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد. حالا به‌نظر فشار فروش کمی کاهش یافته است.

نمودار ایپ کوین در نمای روزانه
نمودار ایپ کوین در نمای روزانه

خرس‌ها اجازه‌ی عبورِ قیمت از میانگین‌های متحرک را صادر نکردند اما گاوها نیز به‌خوبی فشار خرید را حفظ کرده و از سقوط قیمت APE جلوگیری کردند. این امر احتمال شکست قیمت بالاتر از میانگین‌های متحرک را افزایش داده و سطوح ۴.۵۸ و ۵.۲۵ دلار اهداف گاوها هستند.

رصد قیمت لحظه‌ای ایپ کوین و دیگر ارزهای دیجیتال

در آن سوی میدان اگر خرس‌ها دست به فروش بیش‌تر زده و چشم‌انداز صعودی را باطل کنند راه برای سقوط مجدد تا سطح حمایت مهم ۳ دلار باز خواهد شد. بدین صورت سطوح ۳ و ۲.۶۱ دلار اهداف فروشندگان هستند.

۴. اینترنت کامپیوتر – ICP

اینترنت کامپیوتر به مبادله شدن زیر سطح شکست ۴.۶۱ دلار ادامه داده اما RSI در حال ایجاد واگرایی مثبت است. همین موضوع بیان‌گر کاهش فشار فروش است.

نمودار اینترنت کامپیوتر در تایم فریم روزانه
نمودار اینترنت کامپیوتر در تایم فریم روزانه

خریداران در ۳۰ دسامبر قیمت را به بالای خط روند نزولی رساندند اما گاوها قادر به حفظ این سطح نبودند. آنها در ۱ ژانویه مجددا برای عبور از این سطح تلاش کردند اما خرس‌ها باز هم دست به فروش سنگین زده و از این امر جلوگیری کردند.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش اینترنت کامپیوتر در ایران

درصورت سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳.۹۱ دلار)، فروشندگان باز هم تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۳.۶ و سپس به ۳.۴ دلار برسانند.

از آن سو درصورت حفظ قیمت در بالاتر از میانگین متحرک، گاوها باز هم برای عبور از سطح ۴.۲۱ دلار تلاش خواهند کرد. درصورت موفقیت راه برای افزایش قیمت بیش‌تر و عبور از مقاومت ۴.۶۱ دلار هموار خواهد شد.

۵. بیت دائو – BIT

رمز ارز BitDAO طی روزهای اخیر بین سطوح 0.25 الی 0.35 دلار تثبیت شده است. با این حال سیگنال‌هایی از شکست احتمالی قیمت در چارت این رمز ارز دیده می‌شود.

چارت BIT در تایم فریم روزانه
چارت BIT در تایم فریم روزانه

میانگین‌های متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده که نشان‌دهنده‌ی تغییر روند بالقوه است. با تثبیت قیمت در بالاتر از سطح 0.35 دلار، روند صعودی جدید BIT آغاز شده و اولین هدف گاوها در سطح 0.45 دلار قرار دارد.

فرصت آربیتراژ ارزهای دیجیتال و کسب سود مطمئن

از سوی دیگر و درصورت سقوط قیمت از سطح 0.35 دلار، خرس‌ها قدرت گرفته و تلاش خواهند کرد تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.30 دلار) عبور کنند.

با این حال شاید در دِل این اتفاق هم شاهد خرید از سوی گاوها و افزایش قیمت بیش‌تر باشیم. خرس‌ها برای باطل کردن چشم‌انداز صعودی باید از میانگین‌های متحرک عبور کرده و همین موضوع منجر به آغاز روند رِنج BitDAO خواهد گردید.

سخن پایانی

شما همراهان توکن باز چه تحلیلی نسبت به واچ لیست این هفته دارید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را ما و دیگر کاربران مطرح کنید. از اینکه تا پایان واچ لیست 12 دی 1401 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.