واچ لیست هفتگی 21 آذر 1401؛ این هفته چه ارزی بخریم؟

واچ لیست هفتگی 21 آذر 1401؛ این هفته چه ارزی بخریم؟

شاخص S&P 500 در هفته‌ی گذشته با کاهش 3.37 درصدی مواجه شد اما خوشبختانه بیت کوین این روند را تکرار نکرد. چنین موضوعی بیان‌گر به بلوغ رسیدنِ سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال است چرا که کاربران با هر ریزشی وحشت‌زده نمی‌شوند. حرکت رِنج بیت کوین حاکی از این است که کاربران پیش از 14 دسامبر (تاریخ تعیین نرخ بهره‌ی آمریکا در این ماه) از هرگونه حرکت بزرگی اجتناب می‌کنند. با این حال هنوز هم احتمال رشد قیمت برخی از آلت کوین‌ها وجود دارد. با چنین مقدمه‌ای به بررسی واچ لیست هفتگی 21 آذر و معرفی 5 ارز با پتانسیل رشد بالا می‌پردازیم.

حتما بخوانید؛ بررسی آماری ارتباط نرخ بهره امریکا و قیمت بیت کوین؛ ابزاری برای تحلیل بازار

1. بیت کوین

پادشاه ارزهای دیجیتال طی چند روز گذشته حول میانگین متحرک نمایی 20 روزه‌ی خود یعنی سطح 17,031 دلار در نوسان بوده است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه افقی شده و شاخص RSI نیز در نزدیکی سطح 50 قرار دارد. بدین صورت این دو شاخص مزیت واضحی برای گاوها یا خرس‌ها ایجاد نمی‌کنند.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

مهم‌ترین و حساس‌ترین مقاومتِ پیشِ‌روی بیت کوین، سطح 17,622 دلار است. درصورت عبور خریداران از این سطح، راه برای افزایش قیمت بیش‎‌تر BTC باز خواهد شد و احتمال رسیدن آن به خط روند نزولی وجود دارد. با این حال قطعا خرس‌ها به‌خوبی از این سطح دفاع خواهند کرد. درصورت موفقیت گاوها در این نبرد، هدف بعدی و نهایی آنها عبور از مقاومت سنگین 21,500 دلار خواهد بود.

بهترین قیمت خرید بیت کوین

در برعکس، اگر قیمت به زیر حمایت 16678 دلار سقوط کند، خرس‌ها قدرت بیش‌تر بدست آورده و هدف بعدی آنها حمایت 15995 دلار خواهد بود.

2. مونرو

مونرو طی چند روز گذشته الگوی falling wedge را تشکیل داده است. شیبِ میانگین متحرک نمایی 20 روزه (143 دلار) و حضور  RSIدر منطقه‌ی مثبت نیز نشان از برتری گاوها دارد.

نمودار مونرو در تایم فریم روزانه
نمودار مونرو در تایم فریم روزانه

احتمال رشد XMR تا خط مقاومت Wedge وجود داشته و شاهد جدال جذابی بین خریداران و فروشندگان در این سطح خواهیم بود.

فرصت آربیتراژ مونرو

بدین صورت اگر گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت هدایت کنند، روند در کوتاه‌مدت تغییر خواهد کرد. چنین اتفاقی منجر به صعود مونرو تا سطح 174 دلار خواهد شد. با عبور از این مقاومت، به‌طور رسمی روند نزولی XMR به پایان خواهد رسید.

3. TON، ارز دیجیتال تلگرام

گاوها در 11 دسامبر با تلاش فراوان تون کوین را به بالاتر از مقاومتِ مثلث متقارن فرستادند که نشان از برتری آنها در بازار این رمز ارز است. مثلث متقارن معمولا به‌عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده عمل کرده که احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می‌دهد.

نمودار تون کوین در تایم فریم روزانه
نمودار تون کوین در تایم فریم روزانه

اگر خریداران قیمت را در بالای مثلث متقارن حفظ کنند، احتمال صعود TON تا بازه‌ی 2 الی 2.15 دلار وجود دارد. با موفقیت در عبور از این سطوح، روند صعودی شتاب بیش‌تری گرفته و احتمال افزایش قیمت تا سطح 2.87 دلار وجود دارد.

بهترین قیمت خرید تان کوین

در برعکس اگر قیمت قادر به حضور در بالاتر از مثلث متقارن نباشد، خرس‌ها مجددا دست به فروش سنگین خواهند زد. شکست زیر سطح میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (1.7 دلار) گاوها را به دام انداخته و منجر به سقوط بیش‌تر TON خواهد شد.

4. ارز دیجیتال تراست والت

سومین ارز در واچ لیست هفتگی 21 آذر 1401، TWT است. روند صعودی رمز ارز بومی تراست ولت به پایان نرسیده چرا که معامله‌گران TWT به خرید در سطوح بالاتر ادامه داده و عجله‌‎ای برای سیو سود ندارند. همین موضوع احتمال رشد قیمت این رمز ارز را تقویت می‌کند.

نمودار TWT در نمای روزانه
نمودار TWT در نمای روزانه

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از مقاومت سربار 2.73 دلار برسانند. درصورت موفقیت، راه برای افزایش بیش‌تر باز شده و هدف بعدی آنها در سطح روانی 3 دلار قرار دارد. احتمالا در این سطح شاهد تلاش خرس‌ها برای متوقف کردن روند صعودی خواهیم بود. اگر خریداران این‌بار هم فروشندگان را شکست بدهند، راه برای رسیدن به هدف نهایی گاوها یعنی سطح 3.51 دلار باز خواهد شد.

رصد قیمت لحظه‌ای تراست ولت توکن

با این حال به‌نظر خرس‌ها برنامه‌های دیگری دارند چرا که آنها در تلاش برای دفاع از مقاومت 2.73 دلار هستند. همچنین درصورت عبور از حمایت 2.3 دلار، بازی تغییر کرده و قدرت در دستان خرس‌ها خواهد بود.

5. ارز دیجیتال AXS

اکسی اینفینیتی طی روزهای اخیر در یک روند نزولی قوی قرار گرفته اما نشانه‌هایی از تغییر روند در آن دیده می‌شود. خریداران در 5 دسامبر قیمت را به بالای خط روند نزولی رسانده اما قادر به حفظ آن نبودند.

نمودار AXS در نمای روزانه
نمودار AXS در نمای روزانه

با این حال گاوها از سقوط قیمت بیش‌تر AXS نیز جلوگیری کرده و اجازه‌ی عبور از میانگین‌های متحرک را برای خرس‌ها صادر نکردند. چنین موضوعی بیان‌گر این است که خریداران در تلاش هستند تا میانگین‌های متحرک را به سطوح پشتیبانی تبدیل کنند.

فرصت آربیتراژ AXS و کسب سود مطمئن

میانگین‌های متحرک در آستانه‌ی یک متقاطع صعودی هستند و RSI در منطقه‌ی مثبت قرار دارد. همین دو شاخص در زمین خریداران بازی کرده و احتمال تغییر روند را تقویت می‌کنند. درصورت رخ دادن چنین اتفاقی احتمال افزایش قیمت AXS تا سطح 11.85 دلار وجود دارد.

درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر میانگین متحرک، چشم‌انداز صعودی در کوتاه‌مدت باطل شده و احتمال سقوط AXS تا 6.57 دلار وجود دارد.

سخن پایانی

به‌نظر شما همراهان توکن باز تا پیش از اعلام نرخ بهره در آمریکا شاهد افزایش قیمت این ارزها خواهیم بود؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 21 آذر همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.