چرا این روزها روند قیمت ارزهای دیجیتال ریزشی است؟

تحلیل تکنیکال رمزارزها

بازار رمزارزها در روز گذشته پایین آمده است زیرا معامله‌گران آخرین هک Curve Finance و پتانسیل SEC برای هدف قرار دادن تمام آلتکوین‌ها در آینده را در نظر گرفته‌اند.

آیا اخبار گمراه‌کننده پشت کاهش بازار رمزارزها قرار دارد؟

در 1 اوت (10 مرداد)، ارزش خالص بازار رمزارزها 2٪ کاهش یافت و به 1.16 تریلیون دلار رسید.

این کاهش یک روز پس از اینکه فایننشیال تایمز گزارش داد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به کوین بیس، یک صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی، گفته است تمام رمزارزها به غیر از بیت‌کوین (BTC) را از صرافی خود حذف کند، رخ داد.


بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟


با این حال، کوین بیس این گزارش را نادرست خواند و توضیح داد که فایننشیال تایمز مکالمات کامل آن‌ها با SEC را حذف کرده است.

در هر صورت، این توضیح به بهبود بازار رمزارزها کمک نکرد، زیرا هک 47 میلیون دلاری Curve Finance در آخر هفته چشم‌انداز رشد آن را بیشتر تحت تاثیر قرار داد. ارزش بازار از زمان این حمله حدود 3.75 درصد یا 43 میلیارد دلار کاهش یافته است.

نمودار ارزش کل بازار رمزارزها
نمودار ارزش کل بازار رمزارزها

بازگشت دلار قوی‌تر دیگر برای رمزارزها بد است

اخیراً رالی شاخص دلار آمریکا (DXY) با ضررهای بازار رمزارزها همزمان شده است.

در 1 اوت (10 مرداد)، این شاخص 0.57٪ افزایش یافت و به 102.43 رسید که بالاترین سطح آن طی 3 هفته گذشته بود، زیرا سرمایه‌گذاران همچنان به بازتاب افزایش نرخ بهره هفته گذشته ادامه دادند. این شاخص تقریباً 3٪ از پایین‌ترین سطح خود در 13 ژوئیه (22 تیر) رشد کرده است، درست زمانی که بازار رمزارزها به اوج 1.22 تریلیون دلاری خود رسیده بود.

اگر همبستگی معکوس بازار رمزارزها با دلار ادامه پیدا کند، کاهش قیمت آن می‌تواند ادامه یابد.

نمودار همبستگی رمز ارزها با شاخص دلار
نمودار همبستگی رمز ارزها با شاخص دلار

چشم‌انداز بازار رمزارزها برای ماه اوت (مرداد)

از منظر تکنیکال، ارزش بازار رمزارزها سطح حمایتی قابل اتکای کوتاه مدت حدود 1.12 تریلیون دلار را تست می‌کند و به دنبال یک پرش به سمت 1.18 تریلیون دلار است که از مارس (فروردین) 2023 به عنوان مقاومت عمل کرده است.

نمودار روزانه بیت‌کوین

داده‌های آن‌چین چشم‌انداز رو به رشد را نشان می‌دهند.

سنتیمنت گزارش می‌دهد که ثروتمندترین کیف پول‌های رمزارز در اواخر ژوئیه (تیر) شروع به انباشت استیبل کوین‌ها کردند، درست زمانی که قیمت بیت کوین، بزرگترین رمزارز از نظر سهم بازار، زیر سطح روانی کلیدی 30٬000 دلار آن افت کرد.


حجم معاملات بیت‌کوین به پایین‌ترین حد از اوایل ۲۰۲۱ رسیده است


این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ در حال آماده شدن برای یک رالی هستند.

در غیر اینصورت، بسته شدن قاطع زیر 1.12 تریلیون دلار می‌تواند سقوط به سمت میانگین متحرک نمایی 200 روزه (200-EMA) نزدیک 1.09 تریلیون دلار در اوت (مرداد) را تسریع کند. این شبیه به عملکرد در ماه‌های مه و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) امسال است.

نمودار انباشت استیبل‌کوین‌ توسط نهنگ‌ها
نمودار انباشت استیبل‌کوین‌ توسط نهنگ‌ها

منبع: Cointelegraph

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.