شبکه سل فریم (Cellframe) چیست؟

cellframe network-tokenbaz

در پی مباحث گذشته و معرفی شبکه‌های مختلف حوزه‌ی ارز دیجیتال همانند شبکه افینیتی پرداختیم. تیم توکن باز قصد دارد در این مقاله شبکهٔ سل فریم را شرح دهد تا با ماهیت آن بیشتر آشنا شوید. شبکه‌ای که مزیت‌های منحصر به فردی را داشته و برای تریدرهای حوزه کریپتوکارنسی، شناخت آن خالی از لطف نمی باشد. پس با ما همراه باشید.

مفاهیم کلی:

سل فریم (Cellframe) چیست؟

در تعریف سل فریم می‌توانیم این‌گونه بگویم که یکی از روش‌های رویارویی با محاسبه‌های کوانتومی و یا ابررایانه‌ها می‌باشد. اما اگر بخواهیم به طور مختصر و کوتاه مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم شبکهٔ سل فریم یک لایه مقاوم در مقابل محاسبه‌های کوانتومی خواهد بود. به گونه‌ای که مقصود این شبکه، آسان نمودن تبادلات میان زنجیره‌ای، مقیاس‌پذیر و ایمن تلقی شود.

در این شبکه از رمزگذاری پسا کوانتومی بهره جویی می‌شود.

آنچه لازم است بدانیم این است که رایانه‌های کوانتومی تا حال حاضر، صرفاً برای درهم شکستن الگوریتم‌های رمز نگاری شده توان پردازش دارند.

هدف پروژه سل فریم

همان‌طور که میدانیم هر پروژه با هدف معینی ساخته و به عرصهٔ اجرا در می‌آیند و پروژۀ سل فریم هم از این قاعده مستثنی نبوده است. مقصود و هدف از اجرای این پروژه را می‌توانیم در دو مورد بیان کنیم:

  • اشکال ساخت قطعات با مکانیسم نوین و زنجیرهٔ تأمین

در این پروتکل باید بدانیم که از زبان برنامه نویسی C بهره جویی شده است. زیرا این زبان قادر خواهد بود تا بهترین ارتباط مابین سیستم‌های عامل و هرگونه سخت افزار، چه ساده و چه پیشرفته تلقی شود. همچنین این زبان استفاده کارآمدی از CPU و کارت حافظه با بهره وری از این زبان برنامه نویسی دارد.

  • لایهٔ مقاوم در قبال محاسبه‌های کوانتومی

با رشد روز افزون علم و فناوری و پدید آمدن رایانه‌های ابرقدرت و همچنین توان بالای آنان برای رسوخ پیدا کردن در شبکه‌های بلاک چین، موجب راه اندازی این شبکه و به وجود آوردن یک لایهٔ مقاومتی در قبال محاسبه‌های کوانتومی شد.

فعالیت و پروژه‌های شراکتی (Cellframe)

برای آنکه بتوانید به شناخت بهتری از این پروژه برسید، شناخت پروژه‌های شراکتی و فعالیت در دیگر پروژه‌ها می‌تواند امری مؤثر تلقی شود که در این قسمت شما را با نمونه‌های از این پروژه‌ها به گونه‌ای مختصر آشنا می‌نماییم.

مَتر (Meter.io)

باید بدانیم مَتر در حقیقت یک شبکه با پایه‌های بلاک چین محسوب می‌شود. به گونه‌ای که این شبکه به قرارداد هوشمند (smart contract) اجازه می‌دهد تا میان شبکه‌های نقل و انتقال، مقیاس پذیری را به صورت یکپارچه انجام دهد. همچنین در مشارکت سل فریم با این شبکه نیز مواردی مدنظر گرفته شده است که به شرح ذیل است.

  • پل میان دو پلتفرم و بهره وری از رپد توکن (Wrapped Token) شده
  • اتصال توسط DApp های مَتر به (Cellframe)
  • نگهداری از والت‌های متر در زنجیره جانبی سل فریم
  • مزایده‌های On Chain برای متر و …

ای پی آی 3 (API 3)

هدف این پروژه این است که امکان فراهم آوردن قراردادهای هوشمند در حالت غیرمتمرکز را به وجود بیاورد، بی آنکه نیاز به اپلیکیشن‌هایی کاربردی و یا اعتماد سازی داشته باشد، و صرفاً توسط همکاری با پروژه سل فریم قادر خواهد بود دو نتیجه و یا حاصل را به ارمغان آورد که دربرگیرندهٔ:

  • بالا رفتن تعداد و میزان سرویس‌های اختصاصی
  • کاربری بیشتر به همراه نقدینگی به جهت خدمات بومی cellframe network

باید بدانیم در این همکاری cellframe به ای پی آی 3 اجازه دسترسی به APIهای غیرمتمرکز بهبود دهندگان فعال cellframe را می‌دهد.

پلوتوس (Plutos)

این پلتفرم، یکی از پلتفرم‌های مبادلاتی محسوب می‌شود که به کاربران انگیزهٔ استخراج و استیکینگ (استیک ارز دیجیتال) ارائه می‌دهد. علت اینکه یکی از پلتفرم‌های مبالاتی تلقی می‌شود، آن است که از شبکهٔ میان زنجیره‌ای به جهت صدور دارایی‌های ادغامی و اندوخته‌های مشتقه برخوردار است. همچنین باید بدانیم Cellframe برای آنکه انتقالی امن و مقیاس‌پذیر برای پلتفرم پلوتوس به ارمغان آورد، لایۀ محافظتی در برابر حملات کوانتومی به وجود آورده است.

گلیچ (Glitch)

آنچه لازم است بدانیم این است که این پروتکل فعالیت‌های لازمهٔ خود را در بازارهای مالی و دیجیتال بر پایهٔ بلاک چین صورت می‌دهد و به طور کلی همواره در حال یافتن راه حلی برای رفع مشکل کارمزد بسیار زیاد دیگر شبکه‌ها و همچنین رپد توکن (Wrapped Token) بوده و می‌باشد تا به این وسیله قادر باشد فعالیت‌های اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را بالا ببرد. از اهداف مشارکت این پروتکل با سل فریم می‌توان به:

  • مبدل نمودن توکن CELL به استاندارد GRC20
  • متصل کردن دفتر سفارش DAX سل فریم و گلیج
  • توسعهٔ کارکرد نوع تراکنش‌ها برای والت
  • یافتن امضاهای مقاوم به جهت محاسبات کوانتومی

ریزر نتورک (Razer Network)

باید بدانیم که این پلتفرم در اکوسیستم پولکادات پروتکل Privacy میان زنجیره‌ای زیر لایه محسوب می‌شود و مقصود شبکهٔ سل فریم از همکاری با این پلتفرم، این می‌باشد که در اکوسیستم خود بتواند Privacy را تحقق بخشیده و به عرصهٔ اجرا در آورد.

کارکرد شبکهٔ سل فریم

لازم است بدانیم که ارتباطات این شبکه بر مبنای دو مورد اساسی پایه گذاری شده است.

باید بدانیم که واژهٔ شارد (Shard) به معنی قسمت نمودن یک بخش بزرگ به اجزای خردتر می‌باشد. آنچه باید بدانیم این است که در سطح ابتدایی شبکهٔ سل فریم، قسمت‌های مخصوصی موجود است که هستۀ شبکه محسوب می‌شود.

همچنین باید بدانیم که شبکهٔ مرکزی زنجیره، اتحاد و رمز ارز اختصاص یافته به خود که همان سل (cell) می‌باشد را داراست. یک DLT برای تمامی دیگر زنجیره‌ها همانند Ethereum ،Polkadat و BSC وجود خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.