آموزش خرید و فروش در صرافی اوکی اکس

o  scaled

 

ما در مقاله پیشین با نحوه ی آموزش ثبت نام در صرافی اوکی اکس آشنا شدیم حال می خواهیم به بررسی نحوه خرید و فروش بپردازیم. اگر شما هم از دنبال کنندگان بازار ارز دیجیتال باشید، حتما می دانید که پس از سرمایه گذاری های گسترده قیمت رمز ارزها مخصوصا بیت کوین دچار تغییر و تحولات زیادی شده است؛ به طبع آن، این امر موجب داغ شدن بازار ارز های مجازی شده و سرمایه گذاران و حتی مردم عادی را به علاقه مند ساخته تا به دنبال راهی برای کسب درآمد در این بازار باشند. در این مقاله قصد داریم تا روش خرید و فروش رمز ارز ها را در صرافی اوکی اکس به شما آموزش دهیم. اگر شما هم به دنبال ورود به این بازار و صرافی معتبر هستید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین بخش ها در این نوع از سرمایه گذاری در ایران، پیدا کردن صرافی معتبر با یک تیم پشتیبانی قوی می باشد که بتواند نیاز های مشتری را در امر خرید و فروش رمز ارز ها بر طرف کند. یکی از این صرافی ها، صرافی اوکی اکس می باشد که توانسته رضایت مشتریان خود را به خوبی جلب کند

جهت ثبت نام در سایت اوکی اکس کلیک کنید. 

آموزش قدم به قدم خرید و فروش در صرافی اوکی اکس

صرافی ها به شکل کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ دسته اول صرافی هایی هستند که در آن ها تمامی معاملات شما فقط و فقط با خود صرافی انجام می شود، یعنی هم ارز شما به خود صرافی فروخته می شود و هم از خود صرافی خرید می کنید. در این روش قیمت ها لحظه ای بوده و توسط بازار بین المللی و خود صرافی تعیین می شود.

اما در دسته دوم صرافی به صورت یک واسطه عمل می کند و این کاربران هستند که با قیمت های دلخواه خود با یکدیگر معامله می کنند و معاملات با توجه به عرضه و تقاضا صورت می گیرد.

صرافی اوکی اکس یک صرافی کاملا جامع می باشد، چون این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که به هر صورت که می خواهید معاملات خود را انجام دهید. صرافی اوکی اکس دو زیر مجموعه دارد، اولین زیر مجموعه اوکی اکسچنج است که جزو دسته اول صرافی ها است.

از سری قابلیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  امکان نگهداری بیش از 400 کوین در کیف پول داخلی
  •  نمایش قیمت لحظه ای کوین ها
  •  امنیت بالا
  •  سرعت بالا در ارسال سفارشات خرید و ارسال به آدرس کیف پول شما

دومین زیر مجموعه اوکی اکسچنج تریدر می باشد که جزو دسته دوم صرافی ها می باشد و دارای امکاناتی نظیره:

  • ممکن بودن ثبت سفارش با قیمت دلخواه
  • امکان میانگین گیری سفارشات
  • ممکن بودن ثبت سفارش به صورت استاپ لاس (حد ضرر یا سود)
  • دسترسی کامل به اطلاعات معاملات و هزینه ها
  • کمیسون پایین معاملات
  • کیف پول آنلاین
  • واریز و برداشت آنی
  • کسب درآمد از طریق معرف
اوکی اکسچنج
اوکی اکسچنج

 شما با ثبت نام و احراز هویت در وبسایت اوکی اکس می توانید از تمامی امکانات این وبسایت و از هر دو روش معاملات استفاده کنید.

در مرحله اول: قصد داریم ابتدا نحوه خرید و فروش در اوکی اکسچنج را به شما آموزش دهیم. شما ابتدا نیاز دارید تا ثبت نام و احراز هویت خود را در وبسایت اوکی اکس کامل کنید، پس از آن می توانید از تمامی خدمات، بدون محدودیت و با امنیت بالا استفاده کنید.

کیف پول صرافی اوکی اکسچنج

برای شروع باید با کیف پول ارزدیجیتال خود در اوکی اکسچنج آشنا شوید؛ در بالای صفحه گزینه ی کیف پول را انتخاب کرده و وارد کیف پول اوکی اکسچنج خود شوید. همانطور که مشاهده می کنید ارز های بسیار زیادی در اختیار شما قرار دارد ولی فقط می توانید با استفاده از بعضی ارز ها حساب خود را شارژ کنید که برای این کار وبسایت اوکی اکس کیف پول اختصاصی در اختیار شما گذاشته تا امنیت شما تضمین شود. دیگر ارز ها را فقط از طریق خرید از سایت می توانید در حساب خود داشته باشید و برداشت کنید.

در حساب ریالی هم شما تنها قادر خواهید بود تا با کارت هایی که در زمان احراز هویت به ثبت رسانده اید حساب خود را شارژ کنید یا درآمد ریالی حاصل از خرید و فروش در صرافی اوکی اکس خود را برداشت کنید. در غیر این صورت عملیات شارژ حساب یا برداشت درآمد صورت نمی گیرد.

کیف پول اوکی اکس چنج
کیف پول اوکی اکسچنج

نحوه خرید و فروش در اوکی اکس چنج

برای شروع باید به قسمت تبادل ارز دیجیتال با استفاده از گزینه ای با همین نام در بالای صفحه، مراجعه کنید. در این بخش شما می توانید ارز مورد نظر را خریداری کنید و یا آن را به فروش برسانید؛ اگر قصد خرید دارید گزینه خرید از سایت و اگر قصد فروش را دارید گزینه فروش به سایت را انتخاب کنید.

هر یک از معاملات مراحل خاصی دارند، برای خرید از سایت ابتدا گزینه خرید از سایت را انتخاب کرده و سپس ارز مورد نظر را در فیلد مربوطه انتخاب کنید، در مرحله بعد باید مقدار ارزی که قصد دارید خریداری کنید را وارد کرده و برای تکمیل این مرحله گزینه ثبت را انتخاب کنید.

در مرحله بعد شما آدرس کیف پولی که قصد دارید ارز خود را به آن انتقال دهید را وارد خواهید کرد، البته حتما این فیلد را با دقت وارد کنید؛ به این دلیل که اگر آدرس را اشتباه وارد کنید، اشتباه از خود شما بوده و صرافی هیچ مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

پس از گذراندن این مرحله شما فاکتور خود را مشاهده می کنید و بعد از مشاهده و تایید فاکتور به درگاه پرداخت سایت انتقال داده می شوید تا با یکی از کارت های بانکی که در سایت ثبت کرده اید پرداخت خود را انجام دهید. پس از اتمام تمامی مراحل ارز مورد نظر توسط پشتیبانی سایت برای شما ارسال می شود.

نحوه ی خرید و فروش اوکی اکسچنج
نحوه ی خرید و فروش اوکی اکسچنج

فروش ارز به صرافی

اما برای فروش ارز به صرافی مراحل انجام شده کمی متفاوت تر می باشد. ابتدا با انتخاب گزینه فروش به سایت وارد بخش مورد نظر شوید و ارز مورد نظر خود را برای فروش به سایت انتخاب کنید و مقداری که قصد فروش دارید را وارد کنید و با تایید اطلاعات به مرحله بعد بروید.

در مرحله بعد شما اطلاعات حسابی که از طریق آن ارز مورد نظر را برای سایت انتقال می دهید را وارد خواهید کرد، بدین ترتیب در مرحله بعد انتخاب می کنید که وجه حاصل از فروش ارز به سایت به کدام حساب بانکی شما واریز شود.

در مرحله بعد آدرس کیف پول سایت برای شما نمایش داده می شود تا مقدار ارز مورد نظر را برای صرافی به آدرس داده شده ارسال کنید. حال نیاز است تا اطلاعات مربوط به ارسال ارز را برای سایت ارسال کنید تا پس از تایید اطلاعات در عرض 1 تا 24 ساعت مبلغ حاصل از فروش ارز به سایت به حساب بانکی انتخاب شده توسط شما ارسال شود.

کیف پول صرافی اوکی اکسچنج ترید

برای انتقال به کیف پول خود در بالای صفحه گزینه کیف پول را انتخاب کنید و به بخش کیف پول اکسچنج تریدر مراجعه کنید. همانطور که قابل رویت است، در اوکی اکسچنج تریدر تعداد ارز ها محدود تر می باشد، اما برای تمامی ارز های ارائه شده کیف پول مخصوصی به شما اختصاص داده می شود و امنیت شما تضمین شده است.

هر چند در حال حاضر تعدادی از کیف پول ها در حال تعمیر و ارتقا می باشد. شما می توانید با استفاده از گزینه واریز حساب خود را شارژ کنید و یا با گزینه برداشت، ارز مورد نظر را به کیف پول دیگری انتقال دهید.

انتقال ریالی اوکی اکسچنج
انتقال ریالی اوکی اکسچنج

خرید و فروش در صرافی اوکی اکس چنج

در این روش شما می توانید انتخاب کنید که ارز شما در چه قیمتی به فروش و یا در چه قیمتی خریداری شود؛ در این روش تا قیمت ارز به قیمت انتخابی شما نرسد معامله ای صورت نخواهد گرفت. برای شروع به قسمت بازار در بالای صفحه مراجعه نمایید. همانطور که واضح است، نمودار قیمت جهانی ارز انتخابی شما برای شما نمایش داده می شود که می تواند برای تحلیل تکنیکال به شما کمک بسیاری کند.

بدین ترتیب شما ابتدا باید انتخاب کنید که قصد دارید چه ارزی را معامله کنید؛ برای اینکار در قسمت انتخاب بازار در سمت راست صفحه گزینه فلش مانند را انتخاب کنید و ارز مورد نظر را انتخاب کنید.

نمودار اوکی اکس چنج
نمودار اوکی اکس چنج

سپس نیاز دارید تا بین دو گزینه ی قیمت بازار و قیمت ثابت یکی را انتخاب کنید، در گزینه قیمت بازار سفارش شما با قیمت لحظه ای بازار ثبت می شود و با توجه به عرضه و تقاضا معامله صورت می گیرد. اما گزینه دوم یعنی گزینه قیمت ثابت به شما این امکان را می دهد تا قیمت معامله را خودتان مشخص کنید و معامله در قیمت مورد نظر شما صورت بگیرد.

پس از انتخاب روش انجام معامله اگر قصد فروش ارز را دارید در قسمت فروش مقداری که قصد دارید به فروش برسانید را وارد کنید و اگر قصد خرید دارید وارد کنید که قصد دارید چه مقدار از آن ارز را خریداری کنید، سپس در فیلد مورد نظر وارد کنید که قصد دارید معامله شما در چه قیمتی انجام شود. (اگر گزینه قیمت ثابت را انتخاب کرده باشید این فیلد برای شما فعال می شود در غیر این صورت معامله در همان قیمت لحظه ای بازار صورت میگیرد) و در پایان سفارش خود را ثبت کنید و منتظر بمانید تا با توجه به عرضه و تقاضا در سایت سفارش شما تکمیل شود.

لیست پیشنهادات خرید و فروش در صرافی ها به چه معناست؟

در این قسمت شما می تواند عرضه و تقاضای موجود در صرافی را مشاهده کنید. بدین صورت که چه مقدار ارز در چه قیمتی برای فروخته شدن قرار داده شده است یا چه مقدار ارز در چه قیمتی خریدار دارد و شما می توانید با زیر نظر گرفتن این بخش و آگاهی از عرضه و تقاضا در وبسایت سفارشات خود را ثبت کنید.

اگر قصد دارید سفارش خرید یا فروش خود را به هر دلیلی لغو کنید، کافی هست در همان صفحه بازار به پایین صفحه بروید و در بخش سفارشات فعال، سفارش خود را لغو کنید و می توانید در قسمت پایین تر سفارشات تکمیل شده و تاریخچه سفارشات خود را مشاهده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.