7 استراتژی موفق برای تریدرهای ارز دیجیتال

استراتژی ترید

همه تریدرها به یک شیوه معامله نمی‌کنند، استراتژی‌های یکسانی ندارند یا از یک عدسی به بازار نگاه نمی‌کنند. اگر اینطور بود، معامله‌ای وجود نداشت — هر خریداری نیاز به فروشنده دارد. و تذکر اینکه اینها هیچ‌کدام توصیه مالی نیستند. خودتان هم تحقیق کنید. با این توضیحات، 7 استراتژی که تریدرهای ارز دیجیتال هم‌اکنون برای یافتن نقاط طلایی استفاده می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

1. بریک‌اوت‌ها (شکست)، سیگنال‌ها و معاملات بیشتر

آدریان زدونچیک که گروه تریدینگ برب نست را اداره می‌کند، مجموعه‌ای از قوانین و سیگنال‌هایی دارد که برای ورود به معاملات استفاده می‌کند که اغلب بریک‌اوت‌ها (شکست) هستند. این سیگنال‌ها در بازار خرسی یا صعودی یکسان هستند، او می‌گوید: “وقتی شکست قیمت تایید شود، خرید می‌کنم.”



اغلب این معاملات شکست می‌خورند، زیرا زدونچیک می‌گوید نرخ موفقیت او تنها 30٪ است. او می‌گوید: “من برای زندگی پول از دست می‌دهم.” اما او یک استاپ‌لاس سفت و سخت (حداکثری که در هر معامله می‌تواند از دست بدهد) دارد ولی معاملاتی که سود‌ده هستند ادامه می‌یابند، به طوری که 30٪ معاملات برنده بیش از 70٪ ضرر‌ها را جبران می‌کنند. این ریاضیات در زمستان یا بهار ارز دیجیتال یکسان است، اما اکنون زمان بیشتری را در معاملات می‌گذراند تا اینکه نظاره‌گر باشند.

2. استراتژی “سوغاتی ماه”

این یکی از وندی او است، از کارمندان سابق کوین‌دسکر. اگر پروژه‌ای که او در آن سرمایه‌گذاری کرده به “ماه” برود (بازدهی خیلی زیادی داشته باشد)، سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کند. او می‌گوید: “آنچه باقی می‌ماند سوغاتی ماه من است. من آن را رایگان و بدون ریسک نگه می‌دارم.”



سپس گاهی اوقات آن سوغاتی را در یک پلتفرم استیکینگ (اگر موجود باشد) قرار می‌دهد تا درآمد منفعل دریافت کند.

3. آربیتراژ همگرا

پاول لاسکارزوسکی که نسبت به بازار خرسی یا صعودی بی‌تفاوت است، مثالی از دو دارایی که در عملکرد قیمت همبسته هستند را بیان می‌کند. او می‌گوید: “تسلا در همان جهت نزدک می‌رود.” سپس می‌توانید دو منحنی قیمت رسم کنید — یکی برای تسلا و یکی برای نزدک. او می‌گوید: “اگر اختلاف بین آنها در حال افزایش باشد، می‌توانیم روی اختلاف پول دربیاوریم. برای ما مهم نیست بالا یا پایین می‌رود.”



همان اصل می‌تواند برای بازار فارکس (مانند اختلاف بین دلار آمریکا و یورو) یا در ارز دیجیتال مانند اختلاف بین بیت کوین و سولانا یا بی‌ان‌بی استفاده شود.

4. ترید کردن با “روش وایکف”

بیش از 100 سال پیش، یک تکنیکالیست به نام ریچارد وایکف نظریه‌ای ارائه کرد که بازار در چرخه‌هایی حرکت می‌کند و درک این چرخه‌ها سیگنال‌هایی برای زمان خرید و فروش می‌دهد. هنوز توسط تریدرها استفاده می‌شود و به چرخه بازار وایکف معروف است. کریستوفر اینکس نمودارها را مطالعه می‌کند و از این چرخه‌ها برای ست‌آپ‌هایش استفاده می‌کند. او می‌گوید: “مزیت من واقعاً درک روان‌شناسی بازار است. توانایی خواندن عملکرد قیمت و حجم.”



اینکس می‌گوید این چرخه‌ها در افق‌های طولانی‌تر (هفته‌ها و ماه‌ها) و حتی در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر (دقیقه‌ای) رخ می‌دهند. این به روشن شدن جهت روند کمک می‌کند. اینکس می‌گوید: “یکی از بهترین کارهایی که تریدرها می‌توانند انجام دهند، ترید در جهت روند است.”

5. فقط ارزهای دیجیتال ترید نکنید

بسیاری از تریدرهای ارز دیجیتال تریدر سهام و فارکس هم هستند و در پی بهترین فرصت‌ها هستند، هر جا که پیدا شود. لاسکارزوسکی می‌گوید: “چرا خود را فقط به بازار ارزهای دیجیتال محدود کنید اگر می‌توانید در جای دیگری هم پول درآورید؟” شرکت لاسکارزوسکی اغلب سرمایه را از ارز دیجیتال به نفت و تسلا و طلا و برعکس منتقل می‌کند، و بله، توکنایز کردن دارایی‌های واقعی بخشی از استراتژی بزرگ‌تر است.



شرکت لاسکارزوسکی در ژانویه توکن RWA خود را راه‌اندازی خواهد کرد که به سرمایه‌گذاران بیشتری اجازه می‌دهد در صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

6. از اهرم با احتیاط استفاده کنید

وندی او شخصا از اهرم مالی زیاد استفاده نمی‌کند. او می‌گوید: “اگر استفاده کنم، چیزی مثل 2 برابر یا حداکثر 3 برابر”. لاسکارزوسکی موافق است و می‌گوید استفاده بیش از حد از اهرم یکی از راه‌هایی است که تریدرهای تازه‌کار نابود می‌شوند.



او می‌گوید: “آنها اهرم 1 به 100 اعمال می‌کنند و بازار 1 درصد در جهت اشتباه حرکت می‌کند و آنها همه چیز را از دست می‌دهند”.

7. اسکالپینگ

راهکار قدیمی اما طلایی، و بخش مهمی از ابزارهای Nomad Fulcurm. “ما اسکالپرهای شبانه‌روزی و روزانه داریم که در تایم‌فریم‌های مختلف فعالیت می‌کنند” به گفته لاسکارزوسکی، اصل اساسی: شما محدوده‌ای را شناسایی می‌کنید که قیمت در آن بالا و پایین می‌رود – فرض کنیم معمولا وقتی به 15 دلار می‌رسد بالا می‌رود و وقتی به 20 دلار می‌رسد پایین می‌آید. معیارهای پیچیده (اغلب با تمرکز بر حجم) بسیاری وجود دارد که به انتخاب معیارها کمک می‌کند، اما ایده این است که شما در 15 دلار می‌خرید و سپس در 20 دلار می‌فروشید و تکرار می‌کنید.



من از تجربه شخصی می‌دانم در تئوری ساده است، اما در عمل دشوار. چرا که تلاش کردم هر روز صبح سهام آمریکایی را اسکالپ کنم. چطور پیش رفت؟ بگذارید اینطور بگویم. اگر آسان و پرسود بود، فکر می‌کنید من این مقاله را می‌نوشتم؟ پس با احتیاط عمل کنید.

منبع: Coindesk

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.